Jeszcze przed uruchomieniem komunikacji tramwajowej w Olsztynie miejskie władze myślą o rozbudowie szynowego transportu w naszym mieście. Pierwsze kroki w tym kierunku zostały już podjęte.
Z myślą o kolejnym etapie prac tramwajowych i budowie kolejnych połączeń w ratuszu podpisano umowę na przygotowanie wymaganej dokumentacji.
– Chcielibyśmy, aby połączenia tramwajowe zamykały się w pewnej pętli – tłumaczy prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz. – Trasa przebiegałaby przez osiedla mieszkaniowe oraz tam, gdzie jest największe natężenie ruchu i pasażerów. To miałoby służyć przede wszystkim ograniczeniu transportu indywidualnego oraz modernizacji i rozwojowi transportu publicznego.
Jak informuje ratusz, podpisana właśnie umowa dotyczy przygotowania projektów, studium wykonalności inwestycji, dokumentów wymaganych do zdobycia dofinansowania zadania oraz realizacji prac. Wiemy też, którędy mogłyby być poprowadzone nowe torowiska.
– Z Jarot tramwaj jechałby w kierunku ul. Krasickiego – wyjaśnia Piotr Grzymowicz. – Później do Michelin, a stamtąd al. Piłsudskiego do Dworcowej i do spięcia u zbiegu z Towarową. Oczywiście przygotowana propozycja będzie wielowariantowa, a najlepsze rozwiązanie wybierzemy w drodze konsultacji.
Zadanie ma zrealizować Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego. Gdańska spółka odpowiada m.in. za zaprojektowanie przebiegu ul. Towarowej do obwodnicy oraz połączenia parków Centralnego z Podzamczem, przebudowy mostu św. Jakuba oraz plant.
– Współpraca z przedstawicielami ratusza jest życzliwa i niezwykle rzeczowa – mówił prezes Biura Projektów Budownictwa Komunalnego, Jan Tadeusz Kosiedowski. – Natomiast co do transportu szynowego biuro realizuje sporo takich zadań. Ostatnio oddana została 5-kilometrowa linia w Gdańsku, a także szybki tramwaj w Szczecinie. Poza tym projektujemy połączenie tramwajowe na Woli w Warszawie.
Najwcześniej, bo pod koniec kwietnia następnego roku, mają być gotowe koncepcje przebiegu nowych torowisk, a do końca września dokumenty niezbędne do złożenia wniosku o unijne dofinansowanie. Podpisana umowa ma wartość 4,2 mln złotych.
Panowie.wy sie odpierdolcie od pana prezydenta.robi co moze by w miescie zylo sie lepiej a jak juz beda jezdzic tramwaje to kazdy bedzie zadowolony i bedzie chwalil to co zrobil i czego dokonal.RZycze panu prezydentowi wytrwalosci w dalszych dzialaniach na rzecz stolicy WARMI I MAZUR A PRACOWNIKOM PRACUJACYM PRZY PROJEKCIE TRAMWAJOWYM ZAWSZE SLONECZNEJ POGODY.
Trochę się dziwię niektórym wypowiedziom. W innych miastach (Warszawa, Katowice, Poznań, Kraków…) mieszkańcy WALCZĄ o rozbudowę sieci tramwajowej. Porozmawiajcie z mieszkańcami np. warszawskich Nowodworów.