0
3 C
Olsztyn
piątek, 5 grudnia, 2025
reklama

Nowe serwisy na TKO: Sport | Nekrologi

Urzędnicy i przedsiębiorcy ramię w ramię powalczą o turystów?

OlsztynUrzędnicy i przedsiębiorcy ramię w ramię powalczą o turystów?

Olsztyn ma w swoich granicach administracyjnych 16 jezior i duży kompleks leśny. Plaża miejska wygląda jak z folderu z najlepszymi rozwiązaniami architektonicznymi  na świecie. Latem do stolicy regionu przyjeżdżają czołowi siatkarze plażowi i kibice tego sportu. Od trzech lat organizowany jest także Olsztyn Green Festival, podczas którego można usłyszeć największe gwiazdy polskiej sceny muzycznej. To nad jeziorem Ukiel zagrali Artur Rojek, Dawid Podsiadło czy Brodka.

reklama

Mimo poprawy infrastruktury i kolejnych inwestycji Olsztyn wciąż nie jest pierwszym wyborem turystycznym Polaków. Dlaczego tak jest? – Wszystko wydaje się być na miejscu, ale chyba nie do końca widać wspólny front. Tak, żeby oferta komercyjna idealnie komponowała się z tym, co oferuje samorząd – mówi spotkana na olsztyńskiej ulicy pani Barbara. Jak ofertę widzą ratuszowi urzędnicy? – Olsztyn z kilkunastoma jeziorami i malowniczym Lasem Miejskim jest atrakcyjny turystycznie sam w sobie i to przy każdej pogodzie. Ale same walory naturalne miasta to za mało, by przyciągnąć turystów. Dlatego stawiamy na poprawienie infrastruktury służącej zarówno przyjezdnym, jak i mieszkańcom. Wymienię chociażby Centrum Rekreacyjno-Sportowe „Ukiel”, zrewitalizowane parki miejskie oraz powrót tramwajów na ulice Olsztyna. Z myślą o uatrakcyjnianiu sezonu turystycznego konsekwentnie rozwijamy nasze sztandarowe eventy, jak muzyczny Olsztyn Green Festival czy międzynarodowe zawody w siatkówce plażowej FIVB Warmia Mazury World Tour Olsztyn 2017 – wymienia zalety miasta Krzysztof Otoliński, dyrektor Biura Promocji Urzędu Miasta Olsztyna.

Jednak porusza on się w obszarze potencjału, a chodzi o to, jak wypełnić ten dzban interesującym turystów napojem. Dlatego pojawia się pytanie: jak miałaby wyglądać współpraca miedzy przedsiębiorcami a urzędnikami odpowiedzialnymi za promocję? – Dzisiaj nie znamy jeszcze oferty Olsztyńskiego Lata Artystycznego, spotkanie z MOK-iem mamy zaplanowane na przyszły tydzień, ale biorąc pod uwagę program z poprzedniego roku, należałoby ją wzbogacić. Planujemy przywrócić w sezonie letnim czwartki handlowe z małymi wydarzeniami artystycznymi. Zbyt mało jest kameralnych koncertów na scenie staromiejskiej. Chcemy wznowić cykl spotkań szantowych w ramach Staromiejskich Spotkań z Szantą, brakuje też koncertów jazzowych, można rozważyć zorganizowanie kina letniego, mamy też wybrane miejsce na coniedzielny piknik śniadaniowy w okresie letnim dla całych rodzin i z atrakcjami dla dzieci – o planach przedsiębiorców opowiada Andrzej Goździewski ze stowarzyszenia „Starówka Razem”.

reklama

Pomysły to jedno, ale trzeba także promować miasto poza granicami regionu. – Nie mogę też nie wspomnieć o kampaniach promocyjnych prezentujących walory naszego miasta. Odwołujemy się w nich do hasła promocyjnego „O!gród z natury”, przypominającego o naszych dążeniach, by Olsztyn był takim miastem-ogrodem dla turystów i mieszkańców. Na pewno w kuszeniu przyjezdnych pomaga także kompletna i – co chcę podkreślić z pełną mocą, ponieważ bywa z tym różnie – PRAWDZIWA oferta turystyczna oraz przemyślane pakiety lojalnościowe w rodzaju naszego „Visit Olsztyn. Nocujesz, zyskujesz” – mówi Krzysztof Otoliński. Nad promocją zastanawiają się także członkowie „Starówki Razem”.  – Myślimy nad przedsięwzięciem, którego celem byłoby promowanie młodych twórców Olsztyna i regionu  warmińsko-mazurskiego, aby mieli oni możliwość pokazania swojego talentu i osiągnięć w różnych dziedzinach sztuki, wpisując się jednocześnie w życie Olsztyna. Jednak aby udało się zrealizować nasze plany, niezbędna jest współpraca z wieloma instytucjami i wsparcie finansowe ze strony władz miasta. Mamy taką  deklarację, ale co z tego będzie, czas pokaże – o planach na najbliższe miesiące mówi nam Andrzej Goździewski.

Czy w tym roku uda się stworzyć wizję, która skupiałaby pomysły rożnych środowisk? To zależy od otwartości i dobrej woli wszystkich zainteresowanych. Tylko w ten sposób Olsztyn może stać się celem podróży turystów z całego kraju, a nie tylko przystankiem w drodze na Mazury. Pomysły są, a teraz czas na ich realizację.

Przeczytaj także

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama
Włącz powiadomienia e-mail
Wyślij maila o
0 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Co zabrać na masaż tajski w Warszawie?

Oto wszystko, co warto wiedzieć przed wizytą.

Jak wybrać agencję SEO, aby współpraca przyniosła realny wzrost widoczności?

Działania będą skuteczne, jeśli zostaną odpowiednio dopasowane.

Co ile motogodzin wymieniać olej w ciągniku?

Olej starzeje się w zależności od intensywności pracy silnika.

Jakie buty wybrać na zimę?

Na co zwrócić uwagę wybierając zimowe obuwie?

Hale namiotowe w rolnictwie – o czym pamiętać podczas budowy hali na pasze, płody rolne i nawozy?

Hale namiotowe to jedno z rozwiązań, które zyskuje na popularności w rolnictwie.

Prezent dla ojca, zięcia, teścia i brata – najlepsze upominki dla mężczyzn są na wyciągnięcie ręki!

Wybór prezentu dla mężczyzny potrafi być ogromnym wyzwaniem! W przeciwieństwie do kobiet mężczyźni rzadziej dzielą się informacją na temat swoich potrzeb, czy marzeń.

Odkryj na święta sklep Zakątek Zdrowia. Warsztaty, prezenty i ekologiczne nowości

W grudniu Zakątek Zdrowia przygotował dla klientów prawdziwy pakiet świątecznych atrakcji i inspiracji zakupowych.

Najbardziej luksusowe delikatesy w Olsztynie? Sklep z produktami premium z całego świata

Limitowane oliwy, sery za 200 zł i babeczki Dolce & Gabbana. Nowy butik spożywczy na Jarotach zachwyca jakością i rzemieślniczym asortymentem

Jakich tkanin unikać przy zwierzętach w domu?

Tkaniny wrażliwe na pazury i sierść.
reklama
reklama