Mieszkańcy Olsztyna, którzy otrzymali decyzje podatkowe na 2024 rok, mogą teraz łatwiej uregulować swoje zobowiązania, korzystając z wpłatomatu w ratuszu. Urządzenie, które zaczęło funkcjonować na początku bieżącego roku, znajduje się w holu przy ul. Wyzwolenia 30.
Czesław Kalinowski, dyrektor Wydziału Podatków i Opłat Urzędu Miasta Olsztyna, podkreślił atuty nowego urządzenia: „Dzięki specjalnemu wpłatomatowi można bezgotówkowo regulować zarówno podatki lokalne, jak i wnosić opłatę skarbową. Urządzenie obsługuje zarówno płatność kartą, jak i BLIK-iem”.
Korzystanie z wpłatomatu jest intuicyjne. Aby dokonać płatności, wystarczy podać wymagane informacje i uiścić należność. Urządzenie posiada również funkcję zapisu danych użytkownika w formie kodu QR, by przy kolejnych transakcjach uniknąć konieczności ponownego ich wprowadzania.
Każda transakcja kończy się wydrukowaniem potwierdzenia, które może służyć jako dowód wpłaty, np. opłaty skarbowej.
Oprócz wpłatomatu mieszkańcy mogą również dokonywać płatności bezpośrednio na konto Urzędu Miasta Olsztyna. Informacje na temat odpowiednich numerów rachunków bankowych można znaleźć na stronie Biuletynu Informacji Publicznej. Dodatkowo w budynku ratusza na Placu Jana Pawła II 1 czynny jest punkt kasowy Banku Handlowego SA, gdzie również można dokonać gotówkowych wpłat bez dodatkowych prowizji. Na terenie miasta funkcjonują filie banku na ul. Wilczyńskiego i Kościuszki.
Zgodnie z informacjami podanymi przez Urząd Miasta do mieszkańców trafi aż 85 tysięcy decyzji, które dotyczą różnych obciążeń podatkowych, takich jak podatek od nieruchomości, rolny, leśny czy od środków transportowych. Powinny one dotrzeć do odbiorców najpóźniej do końca lutego. Dyrektor Kalinowski przypomina, że termin płatności mija 15 marca, jednakże w przypadku otrzymania decyzji w marcu, obowiązuje 14-dniowy termin na zapłatę należności, przy czym w tym okresie nie będą naliczane odsetki.
źródło: UM Olsztyn, fot. UM Olsztyn