0
4.3 C
Olsztyn
poniedziałek, 15 grudnia, 2025
reklama

Nowe serwisy na TKO: Sport | Nekrologi

Rosnące wpływy ze strefy płatnego parkowania w Olsztynie – czy możliwe są jeszcze wyższe zyski?

OlsztynRosnące wpływy ze strefy płatnego parkowania w Olsztynie – czy możliwe są...

W Olsztynie system płatnego parkowania przynosi coraz większe dochody, ale analiza wskazuje na możliwości zwiększenia tych wpływów. Łączne przychody ze strefy płatnego parkowania (SPP) w 2023 roku wyniosły 7 168 813 zł, co stanowi wzrost o 100 tys. zł w porównaniu z rokiem 2022. Co więcej, od 2020 roku miasto obserwuje stały, coroczny wzrost wpływów z tego tytułu.

reklama

Płatne parkowanie a bezpłatne „klepiska”

W Olsztynie wprowadzono system dwóch podstref płatnego parkowania: zielonej i czerwonej, z różnymi stawkami za postój. W czerwonej podstrefie, która obejmuje obszary o większym natężeniu ruchu, opłata za pierwszą godzinę wynosi 4,5 zł, natomiast w zielonej, gdzie ruch jest mniejszy, wynosi 3 zł. Celem tego rozwiązania jest zachęcenie kierowców do krótszego parkowania i lepszej rotacji pojazdów, co ma umożliwić większą dostępność miejsc parkingowych dla interesantów i klientów. Różnicowanie stawek ma także przyczynić się do równomiernego rozłożenia obciążenia parkingowego w mieście i lepszej organizacji miejskiej przestrzeni.

Optymalizacja użytkowania miejskiej przestrzeni

Mimo rosnących wpływów, w Olsztynie istnieje problem nieuregulowanego statusu tzw. klepisk w Śródmieściu. Miejsca takie jak przy ul. Nowowiejskiego czy na zapleczu ul. 22 Stycznia, służące jako nieoficjalne parkingi, stanowią konkurencję dla płatnych miejsc postojowych. Często zdarza się, że oznakowane, płatne miejsca parkingowe pozostają puste, podczas gdy „dzikie parkingi” są przepełnione.

reklama

Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie (ZDZiT) zdaje się być świadomy tego problemu i planuje działania mające na celu optymalizację systemu parkowania. Jednym z takich działań jest projekt zagospodarowania parkingu przy ul. Nowowiejskiego. Miasto może bowiem pobierać opłaty tylko za oficjalnie oznakowane miejsca parkingowe. Dodatkowo, na uwagę zasługuje sytuacja związana z planami deweloperów, którzy zamierzają zabudować istniejące parkingi, jak np. przy ul. Mochnackiego.

źródło: Gazeta Wyborcza

Przeczytaj także

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama
Włącz powiadomienia e-mail
Wyślij maila o
3 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

7 pomysłów na prezent pod choinkę dla niej

Kup coś, co wywoła uśmiech i zainspiruje.

Migracja do Shopify krok po kroku – o czym powinieneś wiedzieć?

Ważne jest zachowanie odpowiedniej kolejności działań.

Czy używany iPhone 15 Pro to rozsądny wybór dla wymagających użytkowników?

Zakup smartfona z najwyższej półki nie zawsze musi oznaczać sięganie po fabrycznie nowy egzemplarz.

Jaki prezent na święta przygotować własnoręcznie?

Dlaczego warto postawić na upominki bożonarodzeniowe zrobione samodzielnie.

Jak przygotować gabinet stomatologiczny do codziennej pracy? Niezbędne materiały i akcesoria

Właściwe przygotowanie gabinetu stomatologicznego gwarantuje bezpieczeństwo i efektywność pracy.

Horyzonty Przyszłości: Prognoza Dominacji Technologii i Filamentów w Świecie Druku 3D

Technologia druku 3D dynamicznie przekształca się w pełnoprawny sektor przemysłowy i konsumencki.

Czym są opakowania typu display?

Displaye łączą funkcję ochronną z prezentacyjną.

Metody testowania wytrzymałości i odporności ubrań roboczych

Profesjonalna odzież robocza przechodzi szereg testów, aby zapewnić bezpieczeństwo i trwałość.

Okulary przeciwsłoneczne w górach – jak chronić oczy na dużej wysokości?

Silne nasłonecznienie, odbicie promieni słonecznych od śniegu i zwiększone promieniowanie UV stwarzają ryzyko uszkodzeń oczu.
reklama
reklama