1 C
Olsztyn
czwartek, 21 listopada, 2024
reklama

W Olsztynie ruszył zaawansowany system łapania kierowców podczas popełniania wykroczenia

OlsztynW Olsztynie ruszył zaawansowany system łapania kierowców podczas popełniania wykroczenia

Na skrzyżowaniu ulic Sikorskiego, Synów Pułku i Tuwima w Olsztynie (koło Galerii Warmińskiej) uruchomiony został nowoczesny system kontroli przejazdu na czerwonym świetle. System należący do CANARD (Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym) wchodzi obecnie w fazę testów, które mają zakończyć się w pierwszym tygodniu stycznia. Po tym okresie, zgodnie z informacjami podanymi przez rzeczniczkę prasową GITD Monikę Niżniak, system przejdzie w tryb rejestracji naruszeń.

Pierwszy krok ku zwiększonemu bezpieczeństwu

Zainstalowane urządzenia mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa na jednym z najbardziej ruchliwych skrzyżowań w Olsztynie. Lokalizację wybrano na podstawie analizy stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego przeprowadzonego przez Instytut Transportu Samochodowego. GITD postanowił zainstalować nowy system kamer, zamiast korzystać z już istniejących na tym skrzyżowaniu urządzeń, które okazały się niewystarczające w związku ze zmianami w przepisach prawnych.

Wcześniej na skrzyżowaniu tym działał system kamer zamontowany 8 lat temu w ramach Inteligentnego Systemu Zarządzania Ruchem (ITS), który jednak nie został w pełni wykorzystany z powodu zmian w prawie o ruchu drogowym. Nowe regulacje odebrały strażom miejskim i gminnym prawo do przeprowadzania kontroli fotoradarowej, przekazując uprawnienia te policji i Inspekcji Transportu Drogowego. Na ITS prezydent Olsztyna wydał 54,5 mln zł netto.

Rozbudowa i modernizacja systemu CANARD

Projekt rozbudowy i modernizacji systemu CANARD obejmuje wprowadzenie w Polsce 39 nowych odcinkowych pomiarów prędkości, 26 fotoradarów w nowych lokalizacjach, 24 systemów nadzorujących skrzyżowania oraz przejazdy kolejowo-drogowe i 33 mobilnych urządzeń rejestrujących. Wymieniono również 247 starych fotoradarów, co zwiększyło efektywność systemu. Obecnie CANARD zarządza 583 stacjonarnymi urządzeniami rejestrującymi, co świadczy o znaczącym wzroście zasięgu nadzoru nad bezpieczeństwem ruchu drogowego.

Lokalizacje nowych urządzeń zostały wytypowane na podstawie analizy bezpieczeństwa ruchu drogowego. W miejscach tych, gdzie istniało realne zagrożenie bezpieczeństwa związane z nadmierną prędkością lub niestosowaniem się do sygnalizacji świetlnej, zainstalowano nowe urządzenia.

System RedLight na skrzyżowaniach

W odpowiedzi na notoryczne ignorowanie sygnalizacji świetlnej przez kierowców na 20 skrzyżowaniach w 16 miastach Polski zainstalowano systemy RedLight. Kamery te monitorują skrzyżowania, wykrywają przypadki wjazdu na czerwonym świetle i dokumentują popełnione wykroczenie. System jest ważnym elementem w strategii poprawy bezpieczeństwa na drogach.

Kroki podjęte przez GITD dokonują znaczącego postępu w kierunku zapewnienia większego bezpieczeństwa na polskich drogach. Nowoczesne technologie, jakie są wprowadzane, nie tylko zwiększają skuteczność kontroli, ale również działają prewencyjnie, odstraszając kierowców przed łamaniem przepisów ruchu drogowego.

W Olsztynie ruszył zaawansowany system łapania kierowców podczas popełniania wykroczenia ruch drogowy Olsztyn, Wiadomości, zShowcase

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

41 KOMENTARZY

41 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Kazik
3 stycznia 2024 21:22

A może by zamontować zegary które mierzą czas trwania zielonego światła,było to kiedyś i uważam że dla kierowcy było to fajne rozwiązanie,aha ale za mało kar rozumiem.

Daniel
3 stycznia 2024 21:56

Nie ma jak wydać 54 miliony z naszych podatków żeby jeszcze później zarabiać na nas.

Polecane