Oszustwa bankowe to niestety coraz częstsze zjawisko, na które powinniśmy bardzo uważać. Niedawno jedna z mieszkanek powiatu ostródzkiego doświadczyła na własnej skórze, jak łatwo można paść ofiarą oszustwa. Wskutek rozmowy z osobą, która podszyła się pod pracownika banku, kobieta podała swoje kody do płatności mobilnych i straciła ponad 4 tys. zł.
Zgłoszenie na policję złożyła oszukana 28-latka, która zauważyła, że z jej kont bankowych zniknęły oszczędności w łącznej kwocie 4,3 tys. zł. Z kobietą skontaktowała się osoba, twierdząc, że jest pracownikiem banku. Zmanipulowana poszkodowana przekazała mu kody do płatności elektronicznych. Następnie sprawca z dwóch różnych kont dokonał wypłaty środków pieniężnych.
Policja ostrzega i apeluje o ostrożność podczas rozmów telefonicznych z osobami, które podają się za pracownika banku, policjanta czy inną osobę informującą nas o próbie oszustwa na naszym koncie bankowym. Gdy pracownik banku prosi nas o podanie przez telefon danych uwierzytelniających do bankowości elektronicznej lub danych kart płatniczych oraz namawia do instalacji dodatkowych aplikacji – mamy do czynienia z oszustem.
Należy pamiętać, że prawdziwy pracownik banku nigdy nie poprosi o podanie danych dostępowych do konta przez telefon ani o to, by zainstalować jakąkolwiek aplikację lub przelać pieniądze na wskazane konto. Zawsze warto samemu zadzwonić do banku, by potwierdzić dane otrzymane przez telefon. W razie jakichkolwiek wątpliwości warto zgłosić sytuację na policję.
Na stronie internetowej policji można znaleźć szereg porad i wskazówek, jak zabezpieczyć się przed tego typu działaniami. Warto je przeczytać i zastosować się do nich.
Chroniąc swoje komputery za pomocą oprogramowania antywirusowego, programów wychwytujących pliki szpiegujące, zmieniając hasła dostępowe do aplikacji i kont, zapewnisz sobie bezpieczeństwo.
źródło: KPP Ostróda