11 C
Olsztyn
piątek, 2 czerwca, 2023
reklama

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

Czy poważny biznes jest zainteresowany Warmią i Mazurami?

WiadomościCzy poważny biznes jest zainteresowany Warmią i Mazurami?

Pod wpływem ostatnich kryzysów gospodarczych, zarówno pandemii COVID-19 jak i konfliktu na Ukrainie, poszczególne regiony na całym świecie zmuszone zostały do zwiększenia starań, by ożywić swoją lokalną ekonomię. Tworzenie atrakcyjnej marki regionu, rozpoznawalnej przez potencjalnych inwestorów stało się kluczowym elementem w wyścigu o przyciągnięcie nowych inwestycji. Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego przeprowadził czternastomiesięczną kampanią promującą region.

reklama

Pierwsze wrażenia przedsiębiorców: Warmia i Mazury przed kampanią

Z danych z lutego 2022 roku wynika, że przedsiębiorcy i czołowi menadżerowie firm z całego kraju kojarzyli Warmię i Mazury przede wszystkim z walorami przyrodniczo-krajobrazowymi i turystyką. Region wywoływał u nich pozytywne emocje, a 63% badanych uważało go za atrakcyjny. Przytaczane marki kojarzone z Warmią i Mazurami dotyczyły głównie producentów żywności, zwłaszcza produktów drobiarskich, mleka i wyrobów mlecznych. Odpowiedzi na pytania o branże związane z tym regionem najczęściej wskazywały na turystykę, choć nikt nie wymienił marki reprezentującej tę branżę. Opinie na temat rozwoju gospodarczego były podzielone, a ocena atrakcyjności inwestycyjnej nie różniła się znacząco od ocen innych polskich regionów.

Po 55 latach fabryka Michelin przestaje dostarczać ciepło mieszkańcom Olsztyna

Zmiana perspektywy

Rok później, po intensywnych działaniach promujących przedsiębiorczość na Warmii i Mazurach, badania pokazują znaczącą zmianę w postrzeganiu regionu przez przedsiębiorców i menadżerów firm. Odsetek osób kojarzących region z dynamicznym rozwojem gospodarczym wzrósł z 17,7% do 21,7%. Co więcej, liczba osób uznających sytuację gospodarczą Warmii i Mazur za lepszą w porównaniu do sytuacji gospodarczej w całym kraju wzrosła z 8% do 18,3%.

reklama

Perspektywy rozwoju

Sektor turystyki nadal jest najczęściej wskazywany jako dominujący w regionie, choć przedsiębiorcy dostrzegają także rosnący potencjał sektorów takich jak technologie informacyjne, energia odnawialna czy biotechnologia.

Można zauważyć, że marki związane z Warmią i Mazurami są coraz częściej kojarzone nie tylko z produkcją żywności, ale też z innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi i zrównoważonym rozwojem.

reklama
Gigantyczna inwestycja. Zakład OZGraf w Olsztynie z nową maszyną

Kierunek zmian

Czy te zmiany są wystarczające, aby przyciągnąć nowe inwestycje? Czas pokaże, czy kampania Urzędu Marszałkowskiego przyczyniła się do zmiany obrazu regionu w oczach przedsiębiorców. Mimo wszystko jest to istotny krok w kierunku zbudowania marki Warmii i Mazur jako atrakcyjnego miejsca dla inwestycji i biznesu.

źródło: Urząd Marszałkowski

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama

2 KOMENTARZY

2 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poważny hodowca ślimaków
24 maja 2023 12:30

Poważnie myślę o hodowli ślimaków na Brzezinach

???
24 maja 2023 08:16

A co na to klechistan, znaczy się baby i dziady z gietrzwałdu

Popularne
Ogłoszenia

Po 55 latach fabryka Michelin przestaje dostarczać ciepło mieszkańcom Olsztyna

Po 55 latach fabryka Michelin przestaje dostarczać ciepło mieszkańcom Olsztyna