Jak relacjonuje portal Transport Publiczny tramwajowa Trójka w Olsztynie, znana jest również jako „chłopiec do bicia”. Ta linia, poddawana jest częstym zmianom, jest często redukowana lub wręcz zawieszana, powodując niepokoje wśród mieszkańców, a szczególnie studentów, którzy nie widzieli jej już od ponad roku. Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu (ZDZiT) obiecuje, że trójka wróci jesienią.
Problemy z popularnością trójki
Popularność trójki jest problematyczna, szczególnie z powodu jej trasy. Linia, która biegnie do Kortowa wzdłuż ulicy Tuwima, kończy swój bieg na skraju miasteczka studenckiego, co skutkuje spadkiem zainteresowania. ZDZiT, reagując na ograniczenia przepustowości sieci czy braki taboru, często redukuje rozkład jazdy linii, pogłębiając niechęć mieszkańców, zwłaszcza studentów, do korzystania z niepewnej Trójki.
Przerwy w działaniu linii tramwajowej nr 3
Trójka została zawieszona w styczniu 2022 roku. Wcześniej tramwaje na tej linii nie kursowały od stycznia do września 2021 roku. Z powodu braków taborowych oraz licznych wypadków i przeglądów pojazdów, mieszkańcy musieli korzystać z autobusowej komunikacji zastępczej. Obecnie, pomimo nadpodaży tramwajów, trójka jest zawieszona z powodu braku przepustowości sieci.
Przebudowa sieci i zawieszenie trójki
Od lipca 2022 roku, tramwaje w centrum Olsztyna musiały przemierzać pewien odcinek jednotorowo z powodu budowy łącznika między obecną siecią tramwajową a nowobudowaną linią. Tę sytuację utrudniał fakt, że konieczne było również zawieszenie kursów linii nr 1. Michał Koronowski, rzecznik prasowy ZDZiT, wyjaśnił, że uruchomienie linii nr 3 mogłoby zredukować przepustowość na najbardziej obłożonej linii.
Nadzieje na powrót trójki
Chociaż prace budowlane już się zakończyły, Trójka wciąż nie kursuje. ZDZiT obecnie uspokaja mieszkańców, zapewniając, że tramwaje na linii nr 3 wrócą na trasę 1 października 2023 roku, na początek nowego roku akademickiego. Warunkiem powrotu tramwajów jest powrót studentów do nauki stacjonarnej.
Oczekiwania na przyszłość
W związku z zakończeniem roku akademickiego i dużymi inwestycjami, takimi jak rozbudowa linii tramwajowej czy przebudowa ulicy Pstrowskiego, nie są planowane dodatkowe zmiany w połączeniach autobusowo-tramwajowych. Niepewność budzi jednak planowane uruchomienie nowych linii tramwajowych, które mogą wywołać kolejne napięcia w taborze Olsztyna. Miekszańcy są ciekawi, która linia będzie następna do redukcji, jeśli zabraknie pojazdów do obsługi sieci.
źródło: Transport Publiczny
Przeciez zamysłem powstania lini 3 byla wlasnie pomoc studentom, pracownikom UWM ale i mieszkancom ktorzy zwyczajnie mieszkaja w tej okolicy. To mialo znacznie usprawnic transport wlanie w tym kierunku(UWM),a niestety mydlono oczy nam przez tyle czasu a to przepustowoscia , a to wirusem, a to teraz budowa nowej linii. To pytanie po co wywalono tyle kasy na budowe linii 3 skoro i tak nie funkcjonuje!!!!!!!??????
Co za różnica kiedy, przecież i tak wszystkie linie jeżdżą właściwie jedną trasą