0
3.8 C
Olsztyn
piątek, 5 grudnia, 2025
reklama

Nowe serwisy na TKO: Sport | Nekrologi

Miasto planuje rozbudować miejskie trasy rowerowe

OlsztynMiasto planuje rozbudować miejskie trasy rowerowe

Urząd Miasta Olsztyna ogłosił kolejny przetarg dotyczący opracowania dokumentacji projektowej do budowy ścieżek rowerowych w Olsztynie. 

reklama

To już drugi przetarg ogłoszony przez ratusz na wykonanie tego zadania. Poprzedni został unieważniony, ponieważ możliwości finansowe miejskich władz rozminęły się z oczekiwaniami wykonawców w tym zakresie.

Urząd Miasta nie rezygnuje jednak z rozbudowy miejskiej infrastruktury rowerowej i kolejny raz szuka chętnych do zrealizowania tego zadania. Miejscy urzędnicy podzielili je na dziewięć etapów:

reklama

etap I: budowa jednostronnej drogi dla rowerów o szer. 2,5 m i chodnika przy ul. Krasickiego w Olsztynie na odcinku od skrzyżowania z ul. Wilczyńskiego (łącznie z elementami skrzyżowania niezbędnymi do zapewnienia ciągłości trasy rowerowej) do skrzyżowania z ul. Kubusia Puchatka (łącznie z elementami skrzyżowania niezbędnymi do zapewnienia ciągłości trasy rowerowej) oraz przy ul. Witosa od skrzyżowania z ul. Kubusia Puchatka do skrzyżowania z ul. Kanta (łącznie z elementami skrzyżowania niezbędnymi do zapewnienia ciągłości trasy rowerowej);

etap II: wykonanie projektu organizacji ruchu na al. Piłsudskiego od skrzyżowania z ul. Rejewskiego do skrzyżowania z ul. Kościuszki. Opracowanie powinno zawierać rozwiązanie połączenia al. Piłsudskiego ze ścieżką „Kołodrom” w okolicach skrzyżowania z ul. Dworcową, a także rozwiązanie połączenia al. Piłsudskiego z al. Kościuszki i ul. Żołnierską;

etap III: budowa obustronnej (lub fragmentami jednostronnej w zależności od możliwości terenowych) drogi dla rowerów o szer. min. 2,0 m i chodnika przy ul. Pstrowskiego na odcinku od skrzyżowania z ul. Mielczarskiego (dowiązanie do istniejącej drogi rowerowej) do wysokości pętli autobusowej na os. Mazurskim (dowiązanie do projektu pn. Budowa nowego przebiegu ul. Pstrowskiego w Olsztynie do węzła „Szczęsne” w ciągu obwodnicy);

etap IV: budowa jednostronnej drogi dla rowerów o szer. 2,5 m i chodnika po południowej stronie al. Obrońców Tobruku na odcinku od skrzyżowania z ul. Gałczyńskiego (łącznie z elementami skrzyżowania niezbędnymi do zapewnienia ciągłości trasy rowerowej w kierunku
al. Warszawskiej oraz w kierunku istniejącej drogi dla rowerów po stronie północnej) poprzez skrzyżowanie z ul. Iwaszkiewicza (wraz z elementami skrzyżowania niezbędnymi do zapewnienia ciągłości trasy rowerowej) do skrzyżowania z al. Sikorskiego (dowiązanie do istniejącej drogi rowerowej);

etap V: budowa trasy rowerowej łączącej os. Jaroty ze Śródmieściem (tzw. trasa „Kołodrom”);

etap VI: budowa trasy rowerowej wzdłuż rzeki Łyny na odcinku od ul. Kalinowskiego do granic administracyjnych Olsztyna na terenie Lasu Miejskiego (tzw. trasa „Łynostrada”);

etap VII: projekt obustronnych pasów rowerowych o szer. 1,5 m na ul. Kościuszki na odcinku od skrzyżowania z ul. Niepodległości (wraz z zaprojektowaniem rozwiązań dla ruchu rowerowego w obrębie tego skrzyżowania) do skrzyżowania z ul. Żołnierską;

etap VIII: budowa drogi dla rowerów o szer. 2,5 m i chodnika przy al. Warszawskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Dybowskiego (łącznie z elementami skrzyżowania niezbędnymi do zapewnienia ciągłości trasy rowerowej) do granicy administracyjnej Olsztyna.;

etap IX: budowa jednostronnej drogi dla rowerów o szer. 2,5 m i chodnika (lub ciągu pieszo-rowerowego o szer. min. 3,5 m w zależności od warunków terenowych) przy al. Wojska Polskiego na odcinku od skrzyżowania z ul. Sybiraków (łącznie z elementami skrzyżowania niezbędnymi do zapewnienia obsługi ruchu rowerowego w kierunku ul. Oficerskiej i ul. Parkowej) do granicy administracyjnej Olsztyna.

Jak zaznaczono w dokumentacji przetargowej, projekt powinien przewidywać także lokalizacje elementów małej architektury (stojaków rowerowych, ławek, koszy na śmieci, tablic informacyjnych SIM, drogowskazów dla ruchu rowerowego, podpórek dla rowerzystów przed skrzyżowaniami, samoobsługowych stacji naprawy rowerów) – propozycje wykonawców będą ostatecznie konsultowane z Oficerem Rowerowym Urzędu Miasta Olsztyna.

Oferty można składać do 06.10.2015r.

Przeczytaj także

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama
Włącz powiadomienia e-mail
Wyślij maila o
0 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Co zabrać na masaż tajski w Warszawie?

Oto wszystko, co warto wiedzieć przed wizytą.

Jak wybrać agencję SEO, aby współpraca przyniosła realny wzrost widoczności?

Działania będą skuteczne, jeśli zostaną odpowiednio dopasowane.

Co ile motogodzin wymieniać olej w ciągniku?

Olej starzeje się w zależności od intensywności pracy silnika.

Jakie buty wybrać na zimę?

Na co zwrócić uwagę wybierając zimowe obuwie?

Hale namiotowe w rolnictwie – o czym pamiętać podczas budowy hali na pasze, płody rolne i nawozy?

Hale namiotowe to jedno z rozwiązań, które zyskuje na popularności w rolnictwie.

Prezent dla ojca, zięcia, teścia i brata – najlepsze upominki dla mężczyzn są na wyciągnięcie ręki!

Wybór prezentu dla mężczyzny potrafi być ogromnym wyzwaniem! W przeciwieństwie do kobiet mężczyźni rzadziej dzielą się informacją na temat swoich potrzeb, czy marzeń.

Odkryj na święta sklep Zakątek Zdrowia. Warsztaty, prezenty i ekologiczne nowości

W grudniu Zakątek Zdrowia przygotował dla klientów prawdziwy pakiet świątecznych atrakcji i inspiracji zakupowych.

Najbardziej luksusowe delikatesy w Olsztynie? Sklep z produktami premium z całego świata

Limitowane oliwy, sery za 200 zł i babeczki Dolce & Gabbana. Nowy butik spożywczy na Jarotach zachwyca jakością i rzemieślniczym asortymentem

Jakich tkanin unikać przy zwierzętach w domu?

Tkaniny wrażliwe na pazury i sierść.
reklama
reklama