Urząd Miasta Olsztyna ogłosił kolejny przetarg dotyczący opracowania dokumentacji projektowej do budowy ścieżek rowerowych w Olsztynie.
To już drugi przetarg ogłoszony przez ratusz na wykonanie tego zadania. Poprzedni został unieważniony, ponieważ możliwości finansowe miejskich władz rozminęły się z oczekiwaniami wykonawców w tym zakresie.
Urząd Miasta nie rezygnuje jednak z rozbudowy miejskiej infrastruktury rowerowej i kolejny raz szuka chętnych do zrealizowania tego zadania. Miejscy urzędnicy podzielili je na dziewięć etapów:
– etap I: budowa jednostronnej drogi dla rowerów o szer. 2,5 m i chodnika przy ul. Krasickiego w Olsztynie na odcinku od skrzyżowania z ul. Wilczyńskiego (łącznie z elementami skrzyżowania niezbędnymi do zapewnienia ciągłości trasy rowerowej) do skrzyżowania z ul. Kubusia Puchatka (łącznie z elementami skrzyżowania niezbędnymi do zapewnienia ciągłości trasy rowerowej) oraz przy ul. Witosa od skrzyżowania z ul. Kubusia Puchatka do skrzyżowania z ul. Kanta (łącznie z elementami skrzyżowania niezbędnymi do zapewnienia ciągłości trasy rowerowej);
– etap II: wykonanie projektu organizacji ruchu na al. Piłsudskiego od skrzyżowania z ul. Rejewskiego do skrzyżowania z ul. Kościuszki. Opracowanie powinno zawierać rozwiązanie połączenia al. Piłsudskiego ze ścieżką „Kołodrom” w okolicach skrzyżowania z ul. Dworcową, a także rozwiązanie połączenia al. Piłsudskiego z al. Kościuszki i ul. Żołnierską;
– etap III: budowa obustronnej (lub fragmentami jednostronnej w zależności od możliwości terenowych) drogi dla rowerów o szer. min. 2,0 m i chodnika przy ul. Pstrowskiego na odcinku od skrzyżowania z ul. Mielczarskiego (dowiązanie do istniejącej drogi rowerowej) do wysokości pętli autobusowej na os. Mazurskim (dowiązanie do projektu pn. Budowa nowego przebiegu ul. Pstrowskiego w Olsztynie do węzła „Szczęsne” w ciągu obwodnicy);
– etap IV: budowa jednostronnej drogi dla rowerów o szer. 2,5 m i chodnika po południowej stronie al. Obrońców Tobruku na odcinku od skrzyżowania z ul. Gałczyńskiego (łącznie z elementami skrzyżowania niezbędnymi do zapewnienia ciągłości trasy rowerowej w kierunku
al. Warszawskiej oraz w kierunku istniejącej drogi dla rowerów po stronie północnej) poprzez skrzyżowanie z ul. Iwaszkiewicza (wraz z elementami skrzyżowania niezbędnymi do zapewnienia ciągłości trasy rowerowej) do skrzyżowania z al. Sikorskiego (dowiązanie do istniejącej drogi rowerowej);
– etap V: budowa trasy rowerowej łączącej os. Jaroty ze Śródmieściem (tzw. trasa „Kołodrom”);
– etap VI: budowa trasy rowerowej wzdłuż rzeki Łyny na odcinku od ul. Kalinowskiego do granic administracyjnych Olsztyna na terenie Lasu Miejskiego (tzw. trasa „Łynostrada”);
– etap VII: projekt obustronnych pasów rowerowych o szer. 1,5 m na ul. Kościuszki na odcinku od skrzyżowania z ul. Niepodległości (wraz z zaprojektowaniem rozwiązań dla ruchu rowerowego w obrębie tego skrzyżowania) do skrzyżowania z ul. Żołnierską;
– etap VIII: budowa drogi dla rowerów o szer. 2,5 m i chodnika przy al. Warszawskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Dybowskiego (łącznie z elementami skrzyżowania niezbędnymi do zapewnienia ciągłości trasy rowerowej) do granicy administracyjnej Olsztyna.;
– etap IX: budowa jednostronnej drogi dla rowerów o szer. 2,5 m i chodnika (lub ciągu pieszo-rowerowego o szer. min. 3,5 m w zależności od warunków terenowych) przy al. Wojska Polskiego na odcinku od skrzyżowania z ul. Sybiraków (łącznie z elementami skrzyżowania niezbędnymi do zapewnienia obsługi ruchu rowerowego w kierunku ul. Oficerskiej i ul. Parkowej) do granicy administracyjnej Olsztyna.
Jak zaznaczono w dokumentacji przetargowej, projekt powinien przewidywać także lokalizacje elementów małej architektury (stojaków rowerowych, ławek, koszy na śmieci, tablic informacyjnych SIM, drogowskazów dla ruchu rowerowego, podpórek dla rowerzystów przed skrzyżowaniami, samoobsługowych stacji naprawy rowerów) – propozycje wykonawców będą ostatecznie konsultowane z Oficerem Rowerowym Urzędu Miasta Olsztyna.
Oferty można składać do 06.10.2015r.