Naprawa podpory mostu MS-27 na obwodnicy Olsztyna w ciągu S51 została zakończona, a ruch na obiekcie odbywa się teraz po obu jezdniach. W listopadzie ubiegłego roku, podczas rutynowego przeglądu, zauważono nieprawidłową pracę jednej z podpór. Chociaż nie stwarzała ona bezpośredniego ryzyka katastrofy budowlanej, decyzja o zamknięciu nitki obiektu w kierunku Ostródy miała na celu zapewnienie bezpieczeństwa użytkowników drogi.
Wspólnie z wykonawcą przystąpiono do działań zabezpieczających i monitorujących, tymczasowo stabilizując słup podpory i instalując czujniki monitorujące pracę konstrukcji. W celu przywrócenia ruchu na wyłączonej nitce obiektu, konieczne było wzmocnienie gruntu wokół podpory. Początkowo planowano zastosować iniekcję strumieniową, lecz ze względu na nieodpowiednie parametry osadów organicznych zdecydowano się na wzmocnienie fundamentu podpory za pomocą ścian szczelinowych.
Po zakończeniu naprawy, przeprowadzono próbne obciążenie konstrukcji, które potwierdziło prawidłowe działanie naprawionej podpory. Bieżące i okresowe przeglądy elementów infrastruktury drogowej, takich jak mosty, są rutynowymi działaniami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), które pozwalają na wczesne wykrywanie wad i usterek oraz skuteczne eliminowanie ryzyka wystąpienia poważniejszych awarii.
W kolejnych miesiącach zespół ekspertów zbada pracę całej konstrukcji obiektu i wskaże, czy konieczne będą jeszcze dodatkowe działania naprawcze.
źródło: GDDKiA
podpora była ok ale trzeba było sciemnic i wyciągnąć kasę
Typowe, informacja podana po fakcie.