3 C
Olsztyn
sobota, 20 kwietnia, 2024
reklama

Most na obwodnicy Olsztyna. Kiedy koniec remontu?

OlsztynMost na obwodnicy Olsztyna. Kiedy koniec remontu?

Na koniec marca drogowcy przewidują zakończenie remontu nitki mostu w kierunku Ostródy. Teraz kierowcy mogą korzystać z równoległej konstrukcji.

reklama

Usterka podpory mostu

W listopadzie zeszłego roku miał miejsce rutynowy przegląd mostu. To właśnie wtedy odkryto usterkę podpory mostu nad niewielkim ciekiem wodnym na obwodnicy łączącej węzły Olsztyn Wschód i Olsztyn Pieczewo.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie w porozumieniu z wykonawcą zdecydowała o prewencyjnym zamknięciu dla ruchu nitki prowadzącej w kierunku Ostródy. Cały ruch przełożono na równoległą konstrukcję.

reklama

Praca mostu jest monitorowana

GDDKiA wraz z wykonawcą doraźnie zabezpieczyła most i zainstalowała czujniki monitorujące jego pracę.

– Wykonana została tymczasowa stabilizacja jednego słupa podpory. Poza tym zainstalowane zostały czujniki monitorujące pracę konstrukcji. Na podstawie pomiarów i badań dokonaliśmy analizy zachowania się konstrukcji obiektu w ciągu obwodnicy – powiedział cytowany przez „Gazetę Wyborczą” rzecznik GDDKiA w Olsztynie Karol Głębocki.

Wokół podpory mostu za pomocą ścian szczelinowych (tzw. baret) trzeba wzmocnić dodatkowo grunt, aby podpora mogła właściwie spełniać swoją funkcję. Wzmocnienie jest konieczne, aby wznowić ruch drogowy, jest też częścią docelowego programu naprawczego.

reklama

– Przywrócenie ruchu na nitce obiektu w kierunku Ostródy nastąpi po wykonaniu tego dodatkowego wzmocnienia i naprawie podpory, co nastąpi do końca marca bieżącego roku. Biorąc pod uwagę obecne zaawansowanie prac naprawczych oraz pozostały do zrealizowania zakres, termin ten nie jest zagrożony – zapowiada Karol Głębocki.

W przyszłym tygodniu sprężenie

Choć wszystko idzie zgodnie z planem, rzecznik GDDKiA zaznacza że może się okazać, że w trakcie realizacji zaplanowanych działań wystąpią okoliczności, które będą miały wpływ na dotrzymanie założonego terminu.

– Obecnie zakończyliśmy już wykonywanie ośmiu ścian szczelinowych (baret) o głębokości 36 metrów wokół podpory. Kolejnym etapem było połączenie baret z istniejącym fundamentem do wspólnej pracy. W tym celu wykonaliśmy oczep do spięcia ich z fundamentem – relacjonuje postępy prac rzecznik GDDKiA.

Obecnie działania koncentrują się na przygotowaniu konstrukcji do sprężenia – trwają prace związane z rozszalowaniem oczepu, montaż blach i śrub na prętach sprężających. Zgodnie z grafikiem sprężenie ma się odbyć w przyszłym tygodniu.

źródło: GDDKiA

reklama

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama

1 KOMENTARZ

Polecane
Ogłoszenia