0
-0.3 C
Olsztyn
czwartek, 18 grudnia, 2025
reklama

Nowe serwisy na TKO: Sport | Nekrologi

Pozycjonowanie e-commerce – czym jest i dlaczego jest tak istotne?

Materiał partneraPozycjonowanie e-commerce – czym jest i dlaczego jest tak istotne?

Pozycjonowanie stron cieszy się coraz większą popularnością, szczególnie jeśli chodzi o sklepy internetowe. E-commerce to dynamicznie rozwijająca się branża, stąd też dołączając do niej, należy liczyć się ze sporą konkurencją. Konieczne jest więc podejmowanie działań umożliwiających wybicie się na jej tle i dotarcie do szerokiego grona odbiorców, przede wszystkim tych z grupy docelowej. Da się to zrobić dzięki precyzyjnie zaplanowanej strategii marketingowej oraz SEO. Czym jest pozycjonowanie e-commerce i w jaki sposób działa?

reklama

Pozycjonowanie e-commerce – co to?

Pozycjonowanie e-commerce jest strategią marketingową polegającą na budowaniu widoczności sklepu internetowego w wyszukiwarce Google. Efektem jest wzrost pozycji fraz kluczowych i zwiększenie ruchu organicznego. 

Główna myśl przyświecająca tworzeniu strategii pozycjonowania to ułatwienie odbiorcom znalezienia danego sklepu za pomocą wyszukiwarki internetowej. Pozycjonowanie e-commerce przyczynia się więc bezpośrednio do generowania ruchu na stronie, zwiększenia świadomości potencjalnych klientów na temat istnienia sklepu, a co za tym idzie, wzrostu wyników sprzedażowych. Takich efektów można oczekiwać, dbając dodatkowo o dobry User Experience. Pozycjonowanie e-commerce to długofalowy proces, na który składają się działania on-site (wewnątrz witryny) oraz off-site (poza witryną).

reklama

Jakie są efekty pozycjonowania e-commerce?

Planując strategię pozycjonowania e-commerce, należy pamiętać o 3 istotnych elementach. To optymalizacja techniczna, content marketing oraz link building. Dzięki temu możliwe będzie pozyskanie nowych klientów. Pozycjonowanie e-commerce zwiększa ruch w sklepie internetowym, którego podstrony wyświetlane są na wysokiej pozycji po wygenerowaniu zapytania w wyszukiwarce Google. Jego efekty to więc wzrost widoczności w Google, zwiększenie ruchu organicznego i wyższy poziom sprzedaży produktów (ostatni element jest oczywiście zależny również od wielu innych czynników).

Jak wygląda pozycjonowanie e-commerce?

Usługi pozycjonowania e-commerce wchodzą w skład oferty profesjonalnych agencji. Dbają one m.in. o zapewnienie szybkości i responsywności e-sklepu, zbudowanie przyjaznej dla użytkowników struktury witryny, bezpieczeństwo sklepu, zmniejszenie ryzyka dublowania treści, linkowanie wewnętrzne i pozyskiwanie naturalnych linków. Pozycjonowanie e-commerce to złożony proces, który jednak prawidłowo przeprowadzony, przyniesie pozytywne efekty.

Przeczytaj także

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama
Włącz powiadomienia e-mail
Wyślij maila o
0 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Kursy maturalne z biologii i chemii w Olsztynie

Dlaczego warto korzystać z kursów maturalnych?

Jak wspierać organizm przy intensywnym treningu?

Odpowiednio dobrane preparaty mogą stanowić praktyczne wsparcie codziennego stylu życia.

Bransoletki męskie – jak je nosić i z czym łączyć?

Coraz więcej panów sięga po dodatki, które podkreślają ich styl i charakter.

7 pomysłów na prezent pod choinkę dla niej

Kup coś, co wywoła uśmiech i zainspiruje.

Migracja do Shopify krok po kroku – o czym powinieneś wiedzieć?

Ważne jest zachowanie odpowiedniej kolejności działań.

Czy używany iPhone 15 Pro to rozsądny wybór dla wymagających użytkowników?

Zakup smartfona z najwyższej półki nie zawsze musi oznaczać sięganie po fabrycznie nowy egzemplarz.

Jaki prezent na święta przygotować własnoręcznie?

Dlaczego warto postawić na upominki bożonarodzeniowe zrobione samodzielnie.

Jak przygotować gabinet stomatologiczny do codziennej pracy? Niezbędne materiały i akcesoria

Właściwe przygotowanie gabinetu stomatologicznego gwarantuje bezpieczeństwo i efektywność pracy.
reklama
reklama