0.8 C
Olsztyn
środa, 25 grudnia, 2024
reklama

Pozycjonowanie e-commerce – czym jest i dlaczego jest tak istotne?

Materiał partneraPozycjonowanie e-commerce – czym jest i dlaczego jest tak istotne?

Pozycjonowanie stron cieszy się coraz większą popularnością, szczególnie jeśli chodzi o sklepy internetowe. E-commerce to dynamicznie rozwijająca się branża, stąd też dołączając do niej, należy liczyć się ze sporą konkurencją. Konieczne jest więc podejmowanie działań umożliwiających wybicie się na jej tle i dotarcie do szerokiego grona odbiorców, przede wszystkim tych z grupy docelowej. Da się to zrobić dzięki precyzyjnie zaplanowanej strategii marketingowej oraz SEO. Czym jest pozycjonowanie e-commerce i w jaki sposób działa?

Pozycjonowanie e-commerce – co to?

Pozycjonowanie e-commerce jest strategią marketingową polegającą na budowaniu widoczności sklepu internetowego w wyszukiwarce Google. Efektem jest wzrost pozycji fraz kluczowych i zwiększenie ruchu organicznego. 

Główna myśl przyświecająca tworzeniu strategii pozycjonowania to ułatwienie odbiorcom znalezienia danego sklepu za pomocą wyszukiwarki internetowej. Pozycjonowanie e-commerce przyczynia się więc bezpośrednio do generowania ruchu na stronie, zwiększenia świadomości potencjalnych klientów na temat istnienia sklepu, a co za tym idzie, wzrostu wyników sprzedażowych. Takich efektów można oczekiwać, dbając dodatkowo o dobry User Experience. Pozycjonowanie e-commerce to długofalowy proces, na który składają się działania on-site (wewnątrz witryny) oraz off-site (poza witryną).

Jakie są efekty pozycjonowania e-commerce?

Planując strategię pozycjonowania e-commerce, należy pamiętać o 3 istotnych elementach. To optymalizacja techniczna, content marketing oraz link building. Dzięki temu możliwe będzie pozyskanie nowych klientów. Pozycjonowanie e-commerce zwiększa ruch w sklepie internetowym, którego podstrony wyświetlane są na wysokiej pozycji po wygenerowaniu zapytania w wyszukiwarce Google. Jego efekty to więc wzrost widoczności w Google, zwiększenie ruchu organicznego i wyższy poziom sprzedaży produktów (ostatni element jest oczywiście zależny również od wielu innych czynników).

Jak wygląda pozycjonowanie e-commerce?

Usługi pozycjonowania e-commerce wchodzą w skład oferty profesjonalnych agencji. Dbają one m.in. o zapewnienie szybkości i responsywności e-sklepu, zbudowanie przyjaznej dla użytkowników struktury witryny, bezpieczeństwo sklepu, zmniejszenie ryzyka dublowania treści, linkowanie wewnętrzne i pozyskiwanie naturalnych linków. Pozycjonowanie e-commerce to złożony proces, który jednak prawidłowo przeprowadzony, przyniesie pozytywne efekty.

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

0 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Polecane