17.5 C
Olsztyn
środa, 14 maja, 2025
reklama

Kiedy wróci normalny ruch na obu jezdniach obwodnicy Olsztyna? Niestety są złe wieści dla kierowców

OlsztynKiedy wróci normalny ruch na obu jezdniach obwodnicy Olsztyna? Niestety są złe...
Google News Obserwuj nas w Google

Na podstawie pomiarów i badań dokonaliśmy wstępnej analizy zachowania się konstrukcji obiektu w ciągu obwodnicy Olsztyna. Celem było ustalenie warunków pracy konstrukcji. Kolejnym krokiem będzie teraz wykonanie badań geologicznych, które pozwolą określić parametry fizyczne i chemiczne gruntów nienośnych (gytii) oraz dokładnie zaplanować dodatkowe ich wzmocnienie.

reklama

Obecny etap prac

Pomiary, prowadzone w oparciu o zamontowany monitoring, nie wykazały zmian w stosunku do stanu początkowego, czyli dnia zdiagnozowania usterki‎. W celu wzmocnienia podłoża, w zakresie umożliwiającym bezpieczną eksploatację ‎podpory pod ruchem, wstępne rozwiązania obejmują dodatkowe wzmocnienie ‎gruntu metodą iniekcji strumieniowej. ‎Jest to metoda geoinżynieryjna. Polega na rozcięciu i rozdrobnieniu gruntu przez działający dynamicznie strumień wody lub zaczynu cementowego (o prędkości ponad 100 m/s) i utworzenie kolumny tzw. cementogruntu. Do zastosowania tej metody wzmocnienia konieczne jest najpierw sprawdzenie parametrów fizycznych i chemicznych zalegających w obrębie podpory gytii.

Kiedy nastąpi przywrócenie ruchu w obu kierunkach?

Wykonanie wzmocnienia gruntu wokół podpory obiektu, na której stwierdziliśmy nieprawidłowości, jest w ocenie projektanta warunkiem koniecznym do przywrócenia ruchu na wyłączonej nitce obiektu. Będzie ono również stanowiło element docelowego programu naprawczego. Dlatego przywrócenie ruchu na nitce obiektu w kierunku Ostródy nastąpi po wykonaniu dodatkowego wzmocnienia. Wydłuży to okres tymczasowej organizacji ruchu do marca przyszłego roku. 

reklama

Dalsze działania

Obecnie prowadzony jest monitoring geotechniczny i geodezyjny. W kolejnym etapie zostaną wykonane dodatkowe badania. Pozwolą na opracowanie większego modelu numerycznego podłoża gruntowego i podpór obiektu, na podstawie którego zostanie określony docelowy zakres prac potrzebnych do przywrócenia obiektu do ruchu.

źródło: GDDKiA Olsztyn

Zostaw opinię pod artykułem

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama

5 KOMENTARZY

Włącz powiadomienia e-mail
Wyślij maila o
5 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Villaro wkracza do Lidzbarka Warmińskiego – elegancja i styl jeszcze bliżej Ciebie!

Już 17 maja zapraszamy na otwarcie nowego salonu w Lidzbarku Warmińskim! Znajdziesz nas w M Parku przy ul. Olsztyńskiej 8.

Młodociany kierowca – na co musi zwracać uwagę?

Młodzi kierowcy płacą więcej za OC? Zobacz, jak obniżyć koszty ubezpieczenia!

Weekend w SPA – zadbaj o skórę przed urlopem

W natłoku spraw łatwo zapomnieć o jednym z najważniejszych aspektów - kondycji skóry, która latem narażona jest na intensywne działanie słońca.

Jaka pianka neoprenowa jest odpowiednia do kitesurfingu?

Jednym z kluczowych elementów garderoby każdego kitesurfera jest pianka neoprenowa.

Wiosenne porządki? Zrób miejsce na nowy sezon z BOX self storage!

Co zrobić, gdy w mieszkaniu lub garażu zaczyna brakować przestrzeni na rzeczy sezonowe? Mamy na to rozwiązanie!

Jak wybrać walizkę podróżną?

Wybór odpowiedniej walizki podróżnej to podstawa udanego wyjazdu.

Restrukturyzacja – kiedy się zdecydować? Poradnik dla tych, którzy chcą działać, zanim będzie za późno

Zwlekanie może ograniczyć dostępne możliwości, a nawet doprowadzić do ogłoszenia upadłości dłużnika.

Malformacje naczyniowe – jak nowoczesna medycyna estetyczna zmienia życie pacjentów?

Malformacje naczyniowe to wrodzone zmiany w układzie naczyń krwionośnych, które często powodują nie tylko problemy estetyczne, ale również zdrowotne i emocjonalne.
reklama
reklama