2 C
Olsztyn
piątek, 26 kwietnia, 2024
reklama

Kiedy wróci normalny ruch na obu jezdniach obwodnicy Olsztyna? Niestety są złe wieści dla kierowców

OlsztynKiedy wróci normalny ruch na obu jezdniach obwodnicy Olsztyna? Niestety są złe...

Na podstawie pomiarów i badań dokonaliśmy wstępnej analizy zachowania się konstrukcji obiektu w ciągu obwodnicy Olsztyna. Celem było ustalenie warunków pracy konstrukcji. Kolejnym krokiem będzie teraz wykonanie badań geologicznych, które pozwolą określić parametry fizyczne i chemiczne gruntów nienośnych (gytii) oraz dokładnie zaplanować dodatkowe ich wzmocnienie.

reklama

Obecny etap prac

Pomiary, prowadzone w oparciu o zamontowany monitoring, nie wykazały zmian w stosunku do stanu początkowego, czyli dnia zdiagnozowania usterki‎. W celu wzmocnienia podłoża, w zakresie umożliwiającym bezpieczną eksploatację ‎podpory pod ruchem, wstępne rozwiązania obejmują dodatkowe wzmocnienie ‎gruntu metodą iniekcji strumieniowej. ‎Jest to metoda geoinżynieryjna. Polega na rozcięciu i rozdrobnieniu gruntu przez działający dynamicznie strumień wody lub zaczynu cementowego (o prędkości ponad 100 m/s) i utworzenie kolumny tzw. cementogruntu. Do zastosowania tej metody wzmocnienia konieczne jest najpierw sprawdzenie parametrów fizycznych i chemicznych zalegających w obrębie podpory gytii.

Kiedy nastąpi przywrócenie ruchu w obu kierunkach?

Wykonanie wzmocnienia gruntu wokół podpory obiektu, na której stwierdziliśmy nieprawidłowości, jest w ocenie projektanta warunkiem koniecznym do przywrócenia ruchu na wyłączonej nitce obiektu. Będzie ono również stanowiło element docelowego programu naprawczego. Dlatego przywrócenie ruchu na nitce obiektu w kierunku Ostródy nastąpi po wykonaniu dodatkowego wzmocnienia. Wydłuży to okres tymczasowej organizacji ruchu do marca przyszłego roku. 

reklama

Dalsze działania

Obecnie prowadzony jest monitoring geotechniczny i geodezyjny. W kolejnym etapie zostaną wykonane dodatkowe badania. Pozwolą na opracowanie większego modelu numerycznego podłoża gruntowego i podpór obiektu, na podstawie którego zostanie określony docelowy zakres prac potrzebnych do przywrócenia obiektu do ruchu.

źródło: GDDKiA Olsztyn

reklama

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama

5 KOMENTARZY

5 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Oko
19 grudnia 2022 18:16

Szkoda że tego przed realizacją i oddaniem nie zrobili. Te partactwo nigdy nie opuści Polski.

Andrzej
19 grudnia 2022 22:44

Kiedy w końcu projektanci i kierownicy budowy zaczną odpowiadać za swoje błędy?

Polecane
Ogłoszenia