Od takiej informacji zaczęła się historia 31-letniej mieszkanki Olsztyna, do której w czwartek (11.08.2022 r.) zadzwonił telefon z „banku”.
Kobieta, wierząc, że faktycznie jej pieniądze mogą być zagrożone, zaczęła postępować zgodnie z poleceniami oszustów. Mieszkanka Olsztyna przekazała informację na temat zgromadzonych na swoim koncie środków, następnie wypłaciła pieniądze w bankomacie po to, aby za pomocą podawanych przez telefon kodów BLIK przelać je na nieznane konto – w taki sposób straciła 50 tys. zł.
Kolejnym krokiem było zaciągnięcie pożyczki gotówkowej, z której środki również zgodnie z poleceniem oszusta miały zostać jak najszybciej przelane na tzw. bezpieczny rachunek – rozpoczął się kolejny etap wypłacania i przelewania pieniędzy. Nieświadoma zagrożenia kobieta straciła łącznie 98 tys. zł. Gdy się zorientowała, postanowiła sprawę zgłosić olsztyńskiej Policji, która to teraz prowadzi wszelkie czynności wyjaśniające związane z oszustwem.
źródło: KMP Olsztyn
a psychiatra