Hostessy najczęściej pojawiają się na eventach takich jak na przykład targi branżowe, otwarcia nowych sklepów, albo konferencje. Ich zadaniem jest przede wszystkim stworzenie dobrego pierwszego wrażenia, nawiązanie kontaktu z potencjalnym klientem, zaprezentowanie produktu, czy przekazanie materiałów marketingowych albo informacyjnych. Czy warto wynajmować hostessy? Dlaczego często sprawdzają się one lepiej przy promocji marki niż pracownicy firmy?
Jak hostessy prezentują markę?
Hostessy Olsztyn widywane są na dużych wydarzeniach jak ogólnopolskie targi branżowe, jak i mniejszych eventach regionalnych, szkoleniach, konferencjach, czy spotkaniach. Wszędzie tam, gdzie obecne są materiały marketingowe, mogą przydać się hostessy. To osoby świetnie przygotowane do kontaktu z klientem i prezentacji produktów w zachęcający sposób. Nawet rozdając ulotki, można zapaść w pamięć klientowi, jeśli zrobi się to z odpowiednim uśmiechem i miłymi słowami.
Oczywiście pewne kwestie warto powierzyć wykwalifikowanym pracownikom firmy, którzy posiadają niezbędną wiedzę. Nie zawsze jednak są oni ekspertami także w prezentacji owoców swojej pracy. Wiele osób widocznie denerwuje się przy kontakcie z klientami, inni pomimo dużej wiedzy, nie potrafią zainteresować swoją opowieścią. To dlatego pierwszy kontakt tak często powierza się hostessom, które wiedzą, jak właściwie zaprezentować przedstawianą markę.
Hostessy są wizytówką Twojej marki na eventach branżowych
Na jakie wydarzenia warto wynająć hostessy?
Targi branżowe to najczęstszy przykład miejsca, w którym pojawiają się hostessy. Zajmują się one obsługą stoisk, rozmową z klientami, prezentowaniem materiałów i ich rozdawaniem. Często hostessy są zapraszane także na różnego rodzaju konferencje i spotkania biznesowe, gdzie mogą zająć się wszelkimi drobnymi zadaniami związanymi z obsługą gości, na które nie mają czasu pracownicy.
Hostessy sprawdzają się właściwie na każdych wydarzeniach, na których firmy prezentują własne materiały marketingowe. Nie zawsze muszą one jednak wykonywać działania związane wyłącznie z marketingiem. Zdarza się, że hostessy witają gości zaproszonych na przykład na wewnętrzne imprezy firmowe. Mogą to być choćby jubileusze, imprezy świąteczne albo charytatywne. Dobre pierwsze wrażenie, jakie potrafi wywołać uśmiechnięta hostessa, zawsze jest mile widziane.
Co powinna potrafić hostessa?
Wśród najważniejszych cech hostessy wymienić można przede wszystkim komunikatywność i łatwość w nawiązywaniu kontaktów. To ona często odpowiada za pierwszy kontakt klienta nie tylko z materiałami danej marki, ale nawet i całą firmą. Pierwszy kontakt na długo pozostaje w pamięci, dlatego warto o niego właściwie zadbać. Szukając hostess do wynajęcia, warto brać pod uwagę przede wszystkim oferty agencji, które zatrudniają jedynie osoby mające doświadczenie w pracy na różnego rodzaju eventach.
Elegancki wygląd, miłe usposobienie i wysoka kultura osobista to podstawa u hostessy. U profesjonalnych hostess coraz częściej poszukiwane są także umiejętności takie jak na przykład znajomość języków obcych albo wiedza odpowiadająca konkretnej branży. Dzięki takim umiejętnościom hostessy mogą nawiązywać rzeczowe i merytoryczne rozmowy z jeszcze większą ilością potencjalnych klientów.