1 C
Olsztyn
sobota, 23 listopada, 2024
reklama

Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie?

Materiał zewnętrznyDlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie?

Twoja strona internetowa jest niewidoczna dla innych, przez co twój biznes stoi w miejscu? Dowiedz się, na czym polega pozycjonowanie oraz dlaczego może pomóc rozwinąć skrzydła twojej witrynie w Internecie!

Udało ci się założyć wymarzoną działalność online, która daje ci wiele satysfakcji. Wydaje ci się, że odpowiedziałeś na wszystkie potrzeby swoich odbiorców i zadbałeś o wszystko: oferujesz dobrze prosperujące usługi bądź produkty, masz konkurencyjne ceny – jednak ruchu na twojej stronie wciąż brak. Dlaczego tak się dzieje? Wszystko wskazuje na to, że zapomniałeś o jej pozycjonowaniu. Dowiedz się, jak duży ma ono wpływ na postrzeganie twojego biznesu oraz na czym dokładnie polega ten proces.

Dlaczego widoczność strony internetowej jest ważna?

Twoja oferta może być wyjątkowo atrakcyjna, ba – możesz nawet oferować coś za darmo – jednak inni mogą nawet nie mieć pojęcia nie tylko o istnieniu tak niepowtarzalnej oferty, ale nawet o istnieniu twojej strony. Jeżeli jesteś niewidoczny w wyszukiwarkach, jak twoi potencjalni klienci mają cię odnaleźć?

Wyłącznie około 20% użytkowników, po wpisaniu interesującej ich frazy, szuka wyników dalej, niż na pierwszej stronie wyszukiwarki. Co dokładnie to oznacza? To, że twoja strona nie będzie przynosić dochodów, dopóki nie będzie znajdować się na jednej z pierwszych pozycji. Zdecydowana większość osób sugeruje się wynikami, które Google podsunie im na samym początku, dlatego znikając w czeluściach wyszukiwarki sprawiasz, że twoja strona staje się praktycznie niewidoczna dla innych. Efekt tego jest taki, że twój biznes stoi w miejscu, a dochody zamiast rosnąć – spadają.

W jaki sposób zwiększyć widoczność strony?

Najskuteczniejszym sposobem na poprawę widoczności strony, jest jej pozycjonowanie. Jest to zaawansowany proces, składający się z wielu etapów, który wymaga również nieco cierpliwości. Zaistnienie w wysokich pozycjach wyszukiwarki może potrwać dłużej, niż wielu osobom się wydaje, jednak efekt końcowy z pewnością wynagrodzi wymagany czas oczekiwania.

Na pozycjonowanie składają się działania SEO off-site, prowadzone poza docelową stroną oraz SEO on-site, prowadzone bezpośrednio na pozycjonowanej stronie. Off-site to typowy link building, czyli pozyskiwanie wartościowych linków, które z innych stron będą kierować odbiorców do twojej witryny.

On-site to działania polegające na pracy specjalistów UX (User Experience), a także optymalizacji elementów znajdujących się w twojej witrynie, w tym treści oraz kodu strony. Jeżeli wydaje ci się, że jakość tekstów zawartych na stronie nie ma większego znaczenia, jesteś w dużym błędzie. Dobry content to podstawa – liczy się więc zarówno ich jakość, jak i ilość. Merytoryczne, ciekawe teksty to najlepszy sposób na zainteresowanie użytkowników, którzy będą chcieli na danej stronie dłużej zostać, częściej ją odwiedzać, a także polecać innym. Drugą kwestią jest zyskanie sympatii algorytmów wyszukiwarek. Google doskonale selekcjonuje strony, doceniając te, które posiadają dobrze zbudowane treści. Angażujące teksty i optymalna zawartość odpowiednio dobranych słów kluczowych sprawią, że po wpisaniu właściwych haseł, twoja strona zostanie w wyszukiwarce wywindowana na samą górę.

Artykuł powstał we współpracy z firmą https://contentninja.pl.

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

0 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Polecane