W dniu wczorajszym (23.09) w ratuszu zostały otwarte oferty na ostatni odcinek w inwestycji tramwajowej. Złożyły je trzy firmy – Strabag S.A., Torpol S.A. oraz Balzola Polska Sp. z o.o. wraz ze swoim hiszpańskim partnerem i to właśnie oferta tego konsorcjum okazała się najtańsza.
Zamawiający na budowę obejmującą linie tramwajową na odcinku Al. Piłsudskiego, Pl. Jana Pawła II, ul. 11 Listopada, Pl. Jedności Słowiańskiej i przebudowę ul. Pieniężnego na dwukierunkową na odcinku od Ratusza do ul. 22 Stycznia planował przeznaczyć 25 mln zł, najtańsza oferta firmy Balzola Polska Sp. z o.o. wyniosła 24,1 mln zł.
Wykonawca będzie miał 280 dni na wykonanie torowiska i przebudowę ulic. Jest to najbardziej opóźniony odcinek w całej inwestycji tramwajowej.
Podobnie jak na odcinku tramwajowym w ul. Kościuszki tutaj także będzie trambuspas. Tramwaje i autobusy pojadą wydzielonym wspólnym pasem na ul. Piłsudskiego pomiędzy ul. Kościuszki a ul. Dąbrowszczaków.
Firma Balzola Polska Sp. z o.o. prowadzi już inwestycje na polskim rynku, m.in. przebudowę ulicy Powstańców Śląskich wraz z budową torowiska na Bemowie w Warszawie (wartość kontraktu 78,8 mln zł).
Obecnie Ratusz będzie przeprowadzał kontrole złożonych oferta a następnie dokona wyboru najkorzystniejszej oferty. W tym przetargu warunkiem jest tylko cena i jeżeli w ofercie firmy Balzola nie będzie błędów wtedy to ta firma wybuduje ten odcinek.
Kaa