Akcja „Zaczytani-zabiegani” Planety 11 jedną z najoryginalniejszych na świecie. Olsztyńską propozycję doceniła Międzynarodowa Federacja Stowarzyszeń i Instytucji Bibliotekarskich.
Planeta 11 rywalizowała w konkursie BibLibre International Library Marketing. – Tematem był marketing w bibliotece – informuje kierownik Planety 11, Jacek Smółka. – Wzięło w nim udział 71 bibliotek z całego świata.
Uznanie jurorów wzbudził happening „Zaczytani-zabiegani”, którego głównym punktem jest bieg z książką. Nietypowa akcja promująca czytelnictwo spodobała się na tyle, by olsztyńska placówka znalazła się w dziesiątce najlepszych.
Zwyciężyła biblioteka z Vancouver w Kanadzie za multimedialną kampanię marketingową wykorzystaną w przestrzeni miasta. Planeta 11 znalazła się pośród placówek z Australii, Chin, Kolumbii, Egiptu, Grecji i Rosji, które znalazły się na miejscach 4-10.