Rada Ministrów, na wniosek ministra infrastruktury i rozwoju, przyjęła 5 sierpnia 2014 r. zmiany do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Jedną ze zmian jest podwyższenie klasy technicznej części obwodnicy Olsztyna na odcinku Olsztyn Południe – Olsztyn Wschód. Odcinek ten będzie drogą ekspresową nie drogą główną o ruchu przyspieszonym.
Dzięki zmianom do programu wprowadzone zostały nowe zadania: budowa drogi ekspresowej S6 Szczecin – Koszalin, wraz z obwodnicą Koszalina i Sianowa oraz obwodnice Wałcza w ciągu S10 i Szczecinka w ciągu S11. Inwestycje te mają kluczowe znaczenie dla rozwoju gospodarczego województwa zachodniopomorskiego, poprawią także dostępność transportową portów morskich. Nas najbardziej cieszy zmiana kwalifikacji niewybudowanej jeszcze obwodnicy.
– Dla tego odcinka obwodnicy jest ogłoszone osobne postępowanie przetargowe – wyjaśnia Justyna Babiasz z olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Proces legislacyjny jest nam znany i w dokumentach przetargowych zostały ujęte odpowiednie zapisy i wymagania techniczne dla drogi klasy S.
Budowa obwodnicy Olsztyna – według szacunków – ma kosztować 1,416 mld złotych.
rak
Komunikat na stronie ministerstwa mówi tylko o tym, że ODCINEK POMIĘDZY węzłem Olsztyn-Południe, a Olsztyn-Wschód będzie drogą ekspresową. W komunikacie tym nie ma słowa o tym, czy w skład odcinka zaliczony zostanie węzeł Olsztyn-Południe. DK51 w formie ekspresówki kończy się przed węzłem, a za węzłem może zaczynać się się też ekspresówka, ale S16, a nie S51 (kto wie?) i wtedy ronda mogą zostać, gdyż przepisy mówią, że węzły bezkolizyjne nie są potrzebne na końcu i na początku drogi ekspresowej. Technicznie cała obwodnica spełnia parametry drogi ekspresowej i wystarczy tylko decyzja administracyjna, by taką była. Ale to automatycznie powoduje, że wszystkie… Czytaj więcej »