fbpx
-11 C
Olsztyn
środa, 8 grudnia, 2021
reklama

Olsztyński ZUS oceniony przez centralę. Zobacz, jak wypadł

reklama

Zakład Ubezpieczeń Społecznych prowadzi swój wewnętrzny ranking oddziałów. Olsztyński oddział plasuje się w połowie stawki.

ZUS
Olsztyński oddział ZUS-u?

Ostatnio o ZUS-ie mówi się dużo w kontekście transferowanych środków z OFE do ZUS. W sumie otwarte fundusze emerytalne zgodnie z ustaleniami ministerstw Pracy i Finansów przekazały do ZUS 153,15 mld zł, głównie jako obligacje skarbowe i drogowe. Dlatego też NIK zaczyna kontrolę po przekazaniu do ZUS tych środków. Te wydarzenia przyćmiły trochę publikację rankingu oddziałów ZUS. Instytucja prowadzi kwartalny monitoring realizacji zadań w trzech wymiarach: sprawności, jakości i efektywności wykorzystania zasobów. Oddziały ZUS są analizowane pod względem liczby spełnionych standardów. Poniżej przedstawiamy zestawienie w rozbiciu za trzy kwartały 2013 (nie ma jeszcze danych za ostatni kwartał 2014).

Ranking

reklama

Jak widać na zestawieniu najlepszy oddział znajduje się w Jaśle a zaraz potem w Opolu (III kwartał). Na przestrzeni roku olsztyński oddział ZUS plasował się raczej w dole lub w połowie stawki (w I kwartale zajmował przedostatnie miejsce, w II – czwarte, w III – V). Warto dodać, że oddziały kwalifikowane są w grupy. Czy w olsztyńskim oddziale ZUS są zadowoleni z zajmowanego miejsca?

– Nasz benchmarking jest złożonym narzędziem zarządczym. Badanych jest wiele parametrów z różnych obszarów działalności ZUS zestawionych w trzech płaszczyznach: sprawności, jakości i efektywności – mówi Barbara Piotrowska z olsztyńskiego ZUS-u. – Nie da się wyciągnąć prostych wniosków. Najważniejsze jest spełnianie wypracowanych standardów, do których oddziały powinny dążyć. Olsztyński Oddział ZUS osiąga je, pomimo że poziom ich jest wysoki.

Czytaj też:  Tak wygląda teraz życie tych ludzi. Fotograf przedostał się do koczowiska imigrantów

Autorzy rankingu dodają także, że „wprowadzenie mechanizmu systematycznego kontrolingu realizacji zadań od 2010 r. w poszczególnych oddziałach Zakładu przyniosło pozytywne efekty w postaci rozwoju kultury organizacji ukierunkowanej na wzrost satysfakcji klientów poprzez poprawę sprawności i jakości ich obsługi, co zostało potwierdzone wynikami niezależnych badań CBOS w roku 2007 i 2012, z których wynika, że zadowolenie klientów z poziomu obsługi spraw „od ręki” wzrosło odpowiednio z poziomu 33% do 53%1.”

A jak Wy oceniacie swoje kontakty z ZUS-em?

Zobacz również:
reklama
reklama

Najnowsze ogłoszenia

0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
reklama