Mało popularna teza, ale zaryzykuję gromy i to powiem, że szkoła to miejsce, które produkuje kolejnych teoretyków – akademików produkowanych przez sobie podobnych, a późniejsza praca to już zupełnie inna para kaloszy. Oczekuje od nas kreatywności i doświadczenia. Tylko skąd mamy je brać skoro uczą nas głównie teoretycy –akademicy?
I jeszcze jedną – choć osobiście posiadam dyplom i inne podyplomówki znanych polskich uczelni, to wykształcenie człowieka uważam, za wtórne i w obecnym świecie nie jest podstawą bytu. Cenię za to praktyków, doświadczonych przez życie i biznes. Tacy sypią nie tylko wiedzą praktyczną, ale i przykładami. Które widzieli i doświadczyli. I takich chcę słuchać i polecam wszystkim głodnym praktyki.
Zatem szkolić się należy, z trenerem osadzonym w praktyce. Tylko jak wybrać szkolenie idealne?
ZAŁOŻENIA – myślisz że szkolenia są dla dużych firm?
A ty jesteś na samozatrudnieniu lub masz 1 pracownika. I co z tego? Przecież siebie też możesz szkolić. Znam miejsce, gdzie szkolenia kosztują 299 PLN za szkolenie. Z praktykami w swojej branży.
TEMAT – wiadomo, od tego zaczniemy.
Jaka tematyka zapewni nam zdobycie najpotrzebniejszych kompetencji i najbardziej zaprocentuje
w przyszłości. ZAPROCENTUJE to powinno być nasze słowo KLUCZ.
Przeglądając oferty szkoleń widzimy ich różnorodność. I tu mamy spory wybór: poczynając od szkoleń, które rozwijają kompetencje biznesowe m.in. Techniki skutecznej sprzedaży czy Marketing internetowy, przez szkolenia z zakresu obsługi komputera: MS Word/MS Excel aż do specjalistycznych dla doświadczonych zespołów sprzedażowych czy oczywiście językowych.
CZY TRENER JEST PRAKTYKIEM – czy powie mi o realnych zagadnieniach interesującej mnie tematyki?
Przy wyborze trenera zwróćmy uwagę na jego doświadczenie – czyli czy oferuje nam zdobycie wiedzy teoretycznej czy praktycznej.
MIEJSCE – a może szkolenie w siedzibie firmy?
Dla wielu osób dojazd na szkolenie może stanowić problem. W takim wypadku warto poszukać firmy, która oferuje przeprowadzenie szkolenia w siedzibie klienta. Przykładem może być olsztyński Instytut Przedsiębiorczości i Nowych Technologii, który przeprowadza szkolenia w większości miast województwa warmińsko-mazurskiego, a także poza jego granicami.
Co zyskuję „JA” – uczestnik?
Wachlarz kompetencji to jasne, ale i dumę gdy nabytą wiedzę zastosuję w pracy. A tutaj wracamy do punktu wyjścia czyli trener – praktyk. Z każdym kolejnym szkoleniem zwiększamy swoją bazę kompetencji, a co za tym idzie podnosimy swoją samoocenę oraz utwierdzamy się w wartości jaką mamy na rynku pracy. A jeżeli to dopiero początek naszej drogi zawodowej, to odpowiednio dobrane szkolenia pomogą nam osiągnąć cel – czy to jako skuteczny pracownik, czy też we własnym biznesie.
FIRMA – musi zyskać w ostatecznym rozrachunku.
A na to składa się kilka komponentów:
– oszczędności – lepiej wykwalifikowani pracownicy oznaczają wyższą efektywność oraz mniejszą ilość błędów popełnianych przy pracy.
– specjalizacja – pracownicy posiadający różne specjalistyczne kompetencje pozwolą nam na budowanie wyspecjalizowanych zespołów, w zależności od aktualnych potrzeb rynku i firmy.
– wzrost innowacyjności i konkurencyjności – wzrasta wprost proporcjonalnie do specjalizacji.
– motywacja zespołu – pracownicy, którzy mają poczucie, że firma dba o ich rozwój, to pracownicy bardziej zaangażowani i lojalni wobec firmy.
Można jeszcze długo wymieniać jakie korzyści przynoszą szkolenia, to jasne. Wniosek jest niepodważalny. Inwestycja w szkolenia to rozwój firmy, a w połączeniu z celowym zaplanowanym działaniem przyczyni się do postawienia kolejnego kamienia milowego w rozwoju firmy.
Szczerze? Nie znam dobrze rozwijającej się firmy, w której właściciel nie podnosi swojej wiedzy i umiejętności czy pracowników.
Podsumowując, szkolenia mają w sobie prawie nieograniczony potencjał i bez wątpienia będą procentować w przyszłości.
Skoro już wiemy dlaczego warto, to najwyższa pora zastosować tą wiedzę w praktyce i wybrać się lub wysłać pracowników na szkolenie.
Serdecznie zapraszamy na najbliższe szkolenia organizowane przez IPiNT Sp. z o.o.:
- 21-22.01.2016 roku – Marketing internetowy
- 02.2016 roku – Techniki skutecznej sprzedaży
Kontakt: Maciej Helbrecht, 608-298-994, szkolenia@ipint.pl