Przed kierowcami jeżdżącymi przez południowo-zachodnią część województwa warmińsko-mazurskiego bardzo trudne miesiące. Kluczowy odcinek drogi wojewódzkiej zostaje całkowicie zamknięty, a objazdy będą prowadzić nawet przez kilkadziesiąt kilometrów. Wszystko przez potrzebną i długo oczekiwaną przebudowę jednego z elementów infrastruktury.
Droga zamknięta do końca roku
Jak informuje Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie, od 2 czerwca do 31 grudnia 2025 roku całkowicie zamknięty zostaje odcinek drogi wojewódzkiej nr 538 w miejscowości Rybno. Utrudnienia dotyczą fragmentu trasy pomiędzy Katlewem a Uzdowem.
Powodem zamknięcia jest przebudowa przepustu drogowego. ZDW apeluje do kierowców o zachowanie ostrożności i bezwzględne stosowanie się do tymczasowego oznakowania. Prace te są jednym z elementów większego programu modernizacji drogi DW 538, który ma poprawić bezpieczeństwo i komfort podróży.
Dla ruchu wyznaczono objazdy:
– od strony Nowego Miasta Lubawskiego do Nidzicy: przez DW 541 (Katlewo–Lidzbark), DW 544 (Lidzbark–Działdowo) oraz DW 542 (Działdowo–Uzdowo)
– od strony Nidzicy do Nowego Miasta Lubawskiego: przez DW 542 (Uzdowo–Działdowo) oraz DW 544 (Działdowo–Lidzbark)
Trasa ważna, ale przestarzała
Droga wojewódzka nr 538 liczy 90 kilometrów długości i przebiega przez południowo-zachodnią część regionu. Łączy drogę krajową nr 7 w Nidzicy z autostradą A1, co czyni ją jednym z istotniejszych szlaków transportowych Warmii i Mazur.
Pomimo przypisania jej klasy technicznej G, stan DW 538 nie spełniał dotąd oczekiwań kierowców. Właśnie dlatego ZDW w Olsztynie rozpoczął realizację siedmioletniego programu naprawczego. Projekt zakłada gruntowną przebudowę najbardziej zdegradowanych odcinków, poprawę bezpieczeństwa pieszych oraz dostosowanie trasy do ruchu ciężkiego.
Siedmioletni plan z wieloma korzyściami
Program modernizacji DW 538 to część większego przedsięwzięcia obejmującego sieć dróg wojewódzkich. W ramach działań przebudowane zostaną przepusty i obiekty inżynierskie, wzmocnione i poszerzone jezdnie, a także wybudowane chodniki, zatoki autobusowe i nowe skrzyżowania.
Pierwsze porozumienia w sprawie modernizacji zawarto już w 2016 roku. Dziś, przy ograniczonych środkach, projekt uznawany jest za modelowy przykład współpracy Zarządu Dróg z jednostkami samorządu terytorialnego. Roczne koszty realizacji planu to około 6 milionów złotych – kwota pokaźna, ale konieczna, by przywrócić drodze funkcjonalność i bezpieczeństwo.
Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość – zamknięcie w Rybnie potrwa ponad pół roku, ale to dopiero początek szeroko zakrojonych zmian na trasie DW 538.
źródło: ZDW
