W Olsztynie spada sprzedaż biletów jednorazowych. Mieszkańcy wybierają Olsztyńską Kartę Miejską.
Liczenie pasażerów
32 autobusy i 18 tramwajów są wyposażone w bramki zliczające. Te nowoczesne urządzenia są niezbędne do monitorowania liczby osób korzystających z komunikacji miejskiej. Dzięki nim zarządzający mogą dostosować typ taboru do liczby pasażerów na poszczególnych kursach.
Badania „napełnienia”
Pod koniec 2022 roku przeprowadzono kompleksowe badania „napełnienia” na wszystkich liniach komunikacji miejskiej. Uzyskane w ten sposób dane są kluczowe dla długofalowego planowania oferty przewozowej. Pozwalają one na określenie zapotrzebowania na poszczególnych trasach, liniach, w poszczególnych dniach tygodnia i przedziałach czasowych.
Spada liczba sprzedaży biletów jednorazowych
Zarząd Dróg Zieleni i Transportu w Olsztynie rozstrzygnął niedawno przetarg na dostarczenie biletów. Najkorzystniejszą ofertę (o wartości około 37 tysięcy złotych) złożył Zakład Poligraficzny Druk Font Urszula, Zbigniew Dubielscy z Koszalina.
W 2022 roku sprzedano 6 187 967 biletów, a w 2023 roku (do chwili obecnej) – 1 965 412.
Mieszkańcy wolą bilety okresowe
W przypadku Olsztyńskiej Karty Miejskiej, w 2022 roku wydano 10 463 sztuk, a w okresie od stycznia do kwietnia 2023 roku – 1 760 sztuk. Warto zauważyć, że w 2022 roku blisko 4 tysiące kart zostało wydanych obywatelom Ukrainy, którzy mogli korzystać z komunikacji miejskiej bezpłatnie do końca czerwca 2022 roku.
Zgodnie z obserwacjami Łukasza Łukaszewskiego, przewodniczącego komisji gospodarki komunalnej rady miasta, w puli sprzedanych biletów dominują te okresowe. Zdaniem eksperta, ta tendencja pokazuje przywiązanie pasażerów do komunikacji miejskiej jako alternatywy dla poruszania się samochodem.
źródło: Gazeta Wyborcza
Taniej taryfa rodzina jechać,powodzenia
za drogo i tyle. nic innego