Możemy obrać różne strategie, by dotrzeć do potencjalnych klientów za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Jedną z nich jest wykorzystanie możliwości oferowanych przez Google Ads.
Jak wygląda kampania Google Ads?
Wcześniej takie rozwiązanie znane było pod nazwą Google Adwords. Korzystanie z tej opcji pozwala pojawić się w płatnych wynikach wyszukiwania – tuż nad wynikami organicznymi. To takie treści w pierwszej kolejności zobaczy osoba, wpisująca do wyszukiwarki konkretne zapytanie. Efekt? Zwiększamy rozpoznawalność swojej marki i dbamy o to, żeby nasza propozycja była zaprezentowana w atrakcyjny sposób.
Warto zdawać sobie sprawę, że Google Ads w praktyce może oznaczać m.in.:
- reklamę graficzną;
- reklamę tekstową,
- reklamy produktowe;
- kampanie wideo.
Skorzystać możemy także z takich opcji jak Inteligentne Kampanie Lokalne oraz, dostępne od września 2022, Inteligentne Kampanie Produktowe. Jak widać, Google Ads daje nam możliwość wyboru kampanii, która najlepiej pasuje do naszego biznesu i zaplanowanego celu.
Ciesz się elastycznością
Osoba odpowiedzialna za kampanie Google Ads samodzielnie określa, ile środków chce przeznaczyć na dane działania. Tutaj należy zaznaczyć, że administrator konta może przydzielić konkretne budżety poszczególnym kampaniom. Elastyczność dotyczy także strategii ustalania stawek. Do wyboru mamy m.in.:
- rozliczenie za kliknięcie na reklamy (CPC – cost per click)
- koszt za obejrzenie reklamy (CPV – koszt per view)
- koszt za konwersję (CPA – cost per action)
- koszt za tysiąckrotne wyświetlenie reklamy wideo (CPM – cost per mile)
Reklamy Google Ads – co jeszcze sprawia, że warto z nich korzystać?
Z pomocą takich reklam możemy wyeksponować informacje, na których szczególnie nam zależy. Stajemy się więc widoczni dokładnie w taki sposób, w jaki chcemy. Pomogą nam w tym specjalne rozszerzenia, pozwalające na dodanie do naszej reklamy informacji o lokalizacji, treści graficznych, linków do podstron i wielu innych.
Reklama Google Ads – dlaczego nie będziesz chciał z nich zrezygnować?
Kampanie Google Ads doceniane są także z tego powodu, że pozwalają dotrzeć do konkretnego typu klienta. Nawiązując współpracę ze specjalistami, zajmującymi się przygotowaniem kampanii, możemy decydować o tym, dla kogo staniemy się widoczni. W rezultacie zwiększamy szanse na zainteresowanie odbiorców naszą reklamą, bo kierujemy ją do konkretnej grupy wiekowej, dopasowanej także pod względem płci, zainteresowań czy miejsca zamieszkania.