Rośnie węzeł przesiadkowy Olsztyn – Śródmieście, który już mocno odmienił centrum Olsztyna. I choć prace postępują, wykonawca musiał wydłużyć termin realizacji umowy, z uwagi na początkowe wstrzymanie realizacji robót.
Teren kończący ulicę 1 Maja przy przejściu podziemnym na Zatorze i nowo utworzonym peronie kolejowym Olsztyn Śródmieście do niedawna był bardzo zaniedbany. Ale w ostatnich tygodniach wykonawca rozebrał ponad 50 znajdujących się tam garaży i budynków gospodarczych. Ponadto wykonał też kanalizację deszczową, dzięki czemu podczas ulewnych opadów piwnice okolicznych budynków nie będą już zalewane.
Teraz trwa zagospodarowanie terenu i budowa dojść pieszych i dojazdów do przystanku PKP, wraz z siedmioma miejscami krótkoterminowego postoju dla samochodów. Wykonawca zrobił już podbudowę i ułożył krawężniki, do zrobienia pozostała jeszcze nawierzchnia. Ponadto posadowione zostały słupy oświetleniowe i 175 koszy gabionowych, w których zostały zasadzone krzewy. Trwają wykańczanie pawilonu pamięci, który upamiętni istniejący kiedyś tutaj cmentarz ewangelicki. Nad przebiegiem prac od początku czuwali archeolodzy, ponieważ założony w XIX wieku cmentarz ewangelicki został zlikwidowany tylko formalnie i powierzchniowo.
Umowa ma zostać zrealizowana do końca listopada. Aneks z wykonawcą nie zakłada zwiększania finansowania na to zadanie. Zapraszamy do galerii zdjęć z budowy węzła.
Źródło: UM Olsztyn, fot. Olsztyn UM
Dwie bzdury przepisane z Miejskiego Newslettera wysyłanego przez Ratusz.
– garaże zostały wyburzone nie kilkanaście tygodni temu a max w marcu. Czyli pół roku temu. Policzyć proszę sobie ile to tygodni.
– piwnice okolicznych budynków NIGDY nie były zalewane. Wszystkie budynki stoją na podwyższeniu.
Skąd to wiem? Mieszkam od lat w okalającym budynku.
Na przyszłość, proszę Redaktora o weryfikację umieszczanego materiału.
Czemu ma służyć ten węzeł?