0
-0.7 C
Olsztyn
czwartek, 18 grudnia, 2025
reklama

Nowe serwisy na TKO: Sport | Nekrologi

Tramwaje mogą kosztować nawet 100 mln zł więcej? Nerwowe ruchy prezydenta Grzymowicza

OlsztynTramwaje mogą kosztować nawet 100 mln zł więcej? Nerwowe ruchy prezydenta Grzymowicza

Włodarze Olsztyna postanowili interweniować u wykonawcy w sprawie przedłużającej się budowy nowej linii tramwajowej. Prezydent Grzymowicz powiedział, że tempo prac nie jest zadowalające.

reklama

Umowę podpisano ponad rok temu

Ponad rok temu została podpisana umowa na wykonanie drugiej linii tramwajowej w Olsztynie, mającej prowadzić z osiedla Pieczewo do centrum miasta. Na całej długości torowiska trwają roboty, wprowadzono wiele zmian w organizacji ruchu – jedną z największych jest tymczasowe zamknięcie skrzyżowania ulic Kościuszki i Piłsudskiego.

Po zakończeniu prac ziemnych trzeba będzie wykonać podbudowy, płyty torowiska z torem, zamontować rozjazdy, wykonać elementy ulic i nawierzchni chodników. Te wszystkie prace mogą potrwać do listopada, o ile nie będzie problemów z dostępnością materiałów budowlanych. W przeciwnym razie ten etap może zostać zrealizowany dopiero na wiosnę.

reklama

Jednak w niektórych miejscach – na przykład na alei Piłsudskiego – są już układane pierwsze warstwy masy bitumicznej.

Władze Olsztyna oczekują większego zaangażowania wykonawcy

Wykonawca, konsorcjum firm Polimex-Mostostal, ma czas na dokończenie drugiej linii tramwajowej do października 2023 roku. Włodarze Olsztyna obawiają się jednak, że prace mogą się przedłużyć.

– Tempo prowadzonych prac nie jest dla nas satysfakcjonujące. Widać postępy prowadzonych robót, ale nie są one takie, które gwarantowałyby terminowe zakończenie inwestycji – powiedział cytowany przez „Wyborczą Olsztyn” prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz. – Ze strony wykonawcy oczekujemy większego zaangażowania. Dotyczy to nie tylko tempa prac, ale również zwiększenia liczby pracowników.

Ratusz wystosował w tej sprawie pismo do rad nadzorczych firm wykonawczych.

– Ich przedstawiciele zapewniają, że terminy zostaną dotrzymane. Chcemy dowodów na placu budowy – powiedział prezydent Grzymowicz.

Inwestycja może kosztować nawet 100 milionów złotych więcej

Cały projekt tramwajowy jest wart 527 milionów złotych. Dofinansowanie z Unii Europejskiej wynosi 361,1 miliona złotych. W te koszty wliczony jest także zakup taboru i budowa zajezdni.

Okazuje się jednak, że istnieje duże prawdopodobieństwo, że ostateczny koszt tej inwestycji może wynieść nawet około 630 milionów złotych.

Przeczytaj także

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama
Włącz powiadomienia e-mail
Wyślij maila o
10 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Kursy maturalne z biologii i chemii w Olsztynie

Dlaczego warto korzystać z kursów maturalnych?

Jak wspierać organizm przy intensywnym treningu?

Odpowiednio dobrane preparaty mogą stanowić praktyczne wsparcie codziennego stylu życia.

Bransoletki męskie – jak je nosić i z czym łączyć?

Coraz więcej panów sięga po dodatki, które podkreślają ich styl i charakter.

7 pomysłów na prezent pod choinkę dla niej

Kup coś, co wywoła uśmiech i zainspiruje.

Migracja do Shopify krok po kroku – o czym powinieneś wiedzieć?

Ważne jest zachowanie odpowiedniej kolejności działań.

Czy używany iPhone 15 Pro to rozsądny wybór dla wymagających użytkowników?

Zakup smartfona z najwyższej półki nie zawsze musi oznaczać sięganie po fabrycznie nowy egzemplarz.

Jaki prezent na święta przygotować własnoręcznie?

Dlaczego warto postawić na upominki bożonarodzeniowe zrobione samodzielnie.

Jak przygotować gabinet stomatologiczny do codziennej pracy? Niezbędne materiały i akcesoria

Właściwe przygotowanie gabinetu stomatologicznego gwarantuje bezpieczeństwo i efektywność pracy.
reklama
reklama