Do przedsięwzięcia, które ma ułatwić i usprawnić komunikację z olsztynianami, może dołączyć każdy mieszkaniec. Rejestracja już od czwartku, 21 stycznia.
Takiego przedsięwzięcia nie ma w żadnym innym polskim mieście. I choć obywatelskie panele są popularnym narzędziem na Wyspach, w Skandynawii albo w Australii, to stolica Warmii i Mazur jest prekursorem takich działań w kraju.
Panel obywatelski jest kolejnym kanałem komunikacji z mieszkańcami. Pozwala na nawiązanie dialogu z szerokim gronem olsztynian, którzy reprezentują różne grupy społeczne, mają własne poglądy na wiele spraw i oryginalny punkt widzenia.
– Szukamy różnych sposobów na pozyskiwanie opinii – tłumaczy dyrektor Biura Komunikacji i Dialogu Obywatelskiego Urzędu Miasta Olsztyna, Aneta Szpaderska. – Panel uzupełnia nasze działania w dziedzinie konsultacji społecznych poprzez systematyczne, profesjonalne badania na dużej reprezentatywnej grupie mieszkańców.
Poza wylosowanymi mieszkańcami, do których w lutym dotrą zaproszenia, od czwartku, 21 stycznia, do inicjatywy będzie mógł przystąpić każdy olsztynianin. Wystarczy zarejestrować się na stronie Olsztyńskiego Panelu Obywatelskiego.
Uczestnicy będą brać udział w czterech dużych badaniach opinii rocznie. Poza tym na bieżąco mogą być konsultowane mniejsze przedsięwzięcia.
– Biorąc udział w panelu, zyskujemy szansę podzielenia się swoimi opiniami i przemyśleniami z decydentami, a tym samym pomagamy uczynić Olsztyn lepszym miastem – zachęca Bartosz Kamiński z Biura Komunikacji i Dialogu Obywatelskiego Urzędu Miasta Olsztyna. – W ten sposób wyrażane przez nas poglądy będą wpływać na kształt prowadzanej polityki i podejmowanych decyzji.
Informacje o działaniu, niezależnie od internetowego portalu, można uzyskać, dzwoniąc pod numer infolinii 89 722 12 06. Koszt połączenia jest zgodny z taryfą operatora na krajowe telefony stacjonarne. Infolinia działa od poniedziałku do piątku między godz. 10 a 17. Pytania można także zadawać, pisząc na adres olsztyn@panelobywatelski.pl.