Samorząd woj. warmińsko-mazurskiego zachęca, by po ustaniu pandemii mieszkańcy Danii, Francji, Litwy czy Niemiec odwiedzili region. Podkreśla, że to nie tylko Kraina Tysiąca Jezior, ale też tysiąca kultur i smaków. Spoty reklamowe zanotowały ponad 4,5 mln wyświetleń.
Samorząd woj. warmińsko-mazurskiego poinformował, że przeprowadził kampanię promocyjną w kilku krajach europejskich, zachęcając, by po ustaniu pandemii ich mieszkańcy odwiedzili region. Dotarła ona także do odbiorców m.in. z Belgii, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Senegalu czy RPA.
„Jej podstawą było pokazanie Warmii i Mazur jako nie tylko Krainy Tysiąca Jezior, ale też miejsca wielonarodowego, posiadającego bogatą ofertę turystyczną i gastronomiczną. W tym celu stworzono trzy hasła przewodnie, po jednym dla każdego komponentu tematycznego” – poinformował w komunikacie samorząd regionu.
Aktywny wypoczynek promowany był poprzez hasło „Warmia i Mazury. Zobacz Krainę Tysiąca Cudów”, dziedzictwo kulturalne regionu – „Warmia i Mazury. Zobacz Krainę Tysiąca Kultur”, a kuchnię i zwyczaje kulinarne regionu – „Warmia i Mazury. Zobacz Krainę Tysiąca Smaków”.
„Niezależnie od warunków zewnętrznych nie pozwalamy zapomnieć o atrakcyjności naszego regionu. Stale zapraszamy do przyjazdu na Warmię i Mazury, do Krainy Tysiąca Jezior, ale i tysiąca tradycji i smaków. Ten projekt jest kolejnym magnesem przyciągającym turystów, którzy po zniesieniu restrykcji, miejmy nadzieję, szybko do nas wrócą. Wspólnie tworzymy obraz naszego niepowtarzalnego i unikatowego regionu” – podsumował cytowany w komunikacie marszałek regionu Gustaw Marek Brzezin.
Kampania trwała trzy miesiące. W spotach promowano m.in. Kanał Elbląski, Wielkie Jeziora Mazurskie oraz miasteczka należące do sieci Cittaslow. W filmach reklamowych promowano również sławnych mieszkańców regionu: Mikołaja Kopernika, Feliksa Nowowiejskiego czy Ericha Mendelsohna.
Samorząd województwa warmińsko-mazurskiego był jedynym wśród regionów, który otrzymał dofinansowanie w konkursie Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP „Dyplomacja publiczna 2020 – nowy wymiar”. Całkowita wartość projektu to blisko 130 tys. złotych, a przyznane przez MSZ dofinansowanie wyniosło 80 tys. zł.
Jacy turyści? W Europie są tysiące lepszych miejscówek, niż warmińsko-mazurskie dziadostwo.