Samorząd województwa ogłasza dodatkowy nabór wniosków grantowych na działania związane z łagodzeniem skutków pandemii.
Uprawnionymi do złożenia wniosku są podmioty wymienione w art. 57 ust. 1 ustawy o pomocy społecznej, które prowadzą DPS (jednostki samorządu terytorialnego, kościół katolicki, inne kościoły, związki wyznaniowe oraz organizacje społeczne, fundacje i stowarzyszenia, inne osoby prawne oraz osoby fizyczne).
Ideą udzielania grantów jest łagodzenie skutków pandemii oraz przeciwdziałanie jej negatywnym konsekwencjom, w szczególności osobom, które znajdują się w grupie ryzyka.
Zaplanowane wsparcie ma na celu ochronę życia pensjonariuszy DPS, poprzez ograniczenie skutków COVID-19.
Dofinansowanie może zostać przeznaczone na: sfinansowanie dodatków do wynagrodzeń dla pracowników DPS (bez lekarzy i pielęgniarek), wykonujących pracę bezpośrednią z pensjonariuszami, zakup środków ochrony indywidualnej dla pracowników DPS, zakup wyposażenia do DPS, niezbędnego do walki z COVID-19, dofinansowanie noclegu oraz wyżywienia dla pracowników DPS poza miejscem zamieszkania, zakup i przeprowadzenie testów na obecność koronawirusa dla pracowników DPS oraz mieszkańców DPS, dostosowanie miejsc przeznaczonych na kwarantannę (tzw. miejsc przejściowych).
Wnioski przyjmowane są do 4 grudnia 2020 roku. Za organizację naboru odpowiada Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.
Osobami do kontaktu są:
– Monika Kocimska-Warczak, 89 521 95 28, mail: m.kocimska@warmia.mazury.pl
– Anna Saracen-Wójcik, 89 521 95 11, mail: a.saracen@warmia.mazury.pl
Źródło: Wrota Warmii i Mazur