0
1.5 C
Olsztyn
czwartek, 18 grudnia, 2025
reklama

Nowe serwisy na TKO: Sport | Nekrologi

Zainteresuj klienta i bądź z nim w stałym kontakcie – Akademia PR Commplace

Materiał zewnętrznyZainteresuj klienta i bądź z nim w stałym kontakcie – Akademia PR...

Chcesz wprowadzić na rynek nowy produkt? A może jesteś twórcą startup’a, który Twoim zdaniem zrewolucjonizuje rynek? Nawet najlepszy pomysł nie ujrzy światła dziennego, jeśli Twoi klienci o nim nie usłyszą. Jest wiele technik, które pozwolą Ci wyselekcjonować klientów i zachęcić ich do kupna Twojego produktu. Poznaj Akademię PR Commplace i wejdź na zupełnie nowe tory komunikacji z odbiorcami!

reklama

Jak wyselekcjonować idealnych klientów?

Aby Twoje działania marketingowe przyniosły jakikolwiek skutek, powinieneś w pierwszej kolejności wykonać selekcję klientów i wybrać spośród nich grupę, która najbardziej pasuje do Twojego produktu lub usługi. Wbrew tym opiniom, które niegdyś powszechnie się uznawało, Twój produkt, nawet najbardziej uniwersalny, nie jest dla wszystkich. Jest w nim z pewnością cecha, która zdefiniuje i zainteresuje klientów. Idealnym narzędziem do tego typu zabiegu jest segmentacja marketingowa. To właśnie ona pozwala na wyselekcjonowanie idealnych klientów, którzy najprawdopodobniej nabędą Twój produkt lub usługę. Warto zatem zbliżyć się do tego tematu, zanim podejmiesz jakiekolwiek działania. Więcej o technice segmentacji dowiesz się w Segmentacja marketingowa – co warto o niej wiedzieć?

Jak zainteresować potencjalnych klientów?

Twoi klienci z pewnością są wzrokowcami. Na szczęście istnieje obecnie wiele technik wizualnych, które mogą zaciekawić odbiorców Twojej marki. Świetnym przykładem na to jest kampania dotycząca produktu spożywczego. Dlaczego na widok pysznych przekąsek w telewizji od razu mamy ochotę je zjeść? Mimo, że na żywo pewnie nie wyglądają tak świetnie, obraz potrafi ziścić nasze marzenia o wyjątkowym produkcie. Wizualizacja potrzeb to najlepszy sposób na to, aby przedstawić zalety nietuzinkowego wyrobu. Można wykorzystać do tego nie tylko media tradycyjne, ale także social media. Coraz większą popularnością cieszą się także spotkania typu life cooking, przyciągające tłumy smakoszy. Dlatego pierwszą zasadą, którą powinieneś wziąć sobie do serca, jest wyselekcjonowanie najlepszych zdjęć i filmów promocyjnych. Więcej o sile obrazu przeczytasz w artykule Smaczna kampania reklamowa? Wypróbuj nasz przepis.

reklama

Wizerunek marki – czy ma wpływ na odbiór produktów?

Nawet Twój najlepszy pomysł nie zainteresuje potencjalnego klienta, jeśli będzie on kojarzył Twoją markę z negatywnymi cechami. Jej wizerunek jest niezwykle ważnym aspektem. Jeśli jesteś już na rynku dość długo i Twoja marka jest rozpoznawalna, powinieneś dbać o pozytywny odbiór swoich działań. Zajrzyj do artykułu Ocieplanie wizerunku – obejmij właściwy kurs i dowiedz się, jakie działania wizerunkowe powinieneś podjąć. Nawet  w przypadku kryzysu, a może i szczególnie wtedy, działania public relations są niezbędne. Dlatego informuj swoich klientów o tym, co dzieje się w Twojej firmie i traktuj ich, jakby byli jej najlepszymi przyjaciółmi. Jeśli Twój wizerunek ucierpi, skorzysta na tym jedynie konkurencja. Dlatego nie czekaj na kryzys i koniecznie przeczytaj wpis Sytuacja kryzysowa może się zdarzyć każdemu. Dowiesz się z niego, że kryzysy zdarzają się nawet najlepszym!

Zainteresuj klienta i bądź z nim w stałym kontakcie – Akademia PR Commplace

Czy startup się opłaca?

Skoro o wizerunek firmy, głęboko utkwionej w świadomości odbiorców, nieustannie należy dbać, to może startup opłaca się bardziej? Taka świeżość na rynku- innowacyjny pomysł, który z pewnością przypadnie do gustu klientom? Nie zawsze świetna idea idzie w parze z zainteresowaniem. Jednakże nowa marka na rynku to pewnego rodzaju „tabula rasa” w świadomości odbiorców. Twórcy nie muszą martwić się, że wraz z nowym produktem, przy okazji ujawni się jakiś groźny kryzys. To jednak świetna okazja do zbudowania świadomości marki w oczach odbiorców, a także początki budowania pożądanego wizerunku. W tym miejscu rozpoczyna się komunikacja z grupą docelową, dlatego należy się do tego dobrze przygotować. W artykule Startup? Witaj, w czym możemy Ci pomóc? przeczytasz, jak to zrobić krok po kroku.

Jeśli zastanowisz się nad wszystkimi powyższymi zagadnieniami, prawdopodobnie wyselekcjonujesz idealną grupę klientów, zainteresujesz ich swoją marką i proponowanymi przez nią produktami, a dodatkowo zbudujesz pozytywny wizerunek firmy na podstawie dobrych opinii swoich odbiorców. W takim razie nie zwlekaj, do dzieła!

Przeczytaj także

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama
Włącz powiadomienia e-mail
Wyślij maila o
0 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Rzut monetą, algorytm czy tarot? Jak naprawdę podejmujemy decyzje w 2025 roku

Algorytmy, losowość i proste odpowiedzi „tak” lub „nie”. Psychologia decyzji w 2025 roku i powód, dla którego szukamy prostoty w świecie nadmiaru.

Maryla Rodowicz wystąpi w maju na Plaży Kortowskiej!

Królowa polskiej estrady zaśpiewa podczas Kortowiady 2026.

Kursy maturalne z biologii i chemii w Olsztynie

Dlaczego warto korzystać z kursów maturalnych?

Jak wspierać organizm przy intensywnym treningu?

Odpowiednio dobrane preparaty mogą stanowić praktyczne wsparcie codziennego stylu życia.

Bransoletki męskie – jak je nosić i z czym łączyć?

Coraz więcej panów sięga po dodatki, które podkreślają ich styl i charakter.

7 pomysłów na prezent pod choinkę dla niej

Kup coś, co wywoła uśmiech i zainspiruje.

Migracja do Shopify krok po kroku – o czym powinieneś wiedzieć?

Ważne jest zachowanie odpowiedniej kolejności działań.

Czy używany iPhone 15 Pro to rozsądny wybór dla wymagających użytkowników?

Zakup smartfona z najwyższej półki nie zawsze musi oznaczać sięganie po fabrycznie nowy egzemplarz.

Jaki prezent na święta przygotować własnoręcznie?

Dlaczego warto postawić na upominki bożonarodzeniowe zrobione samodzielnie.
reklama
reklama