Chcesz wprowadzić na rynek nowy produkt? A może jesteś twórcą startup’a, który Twoim zdaniem zrewolucjonizuje rynek? Nawet najlepszy pomysł nie ujrzy światła dziennego, jeśli Twoi klienci o nim nie usłyszą. Jest wiele technik, które pozwolą Ci wyselekcjonować klientów i zachęcić ich do kupna Twojego produktu. Poznaj Akademię PR Commplace i wejdź na zupełnie nowe tory komunikacji z odbiorcami!
Jak wyselekcjonować idealnych klientów?
Aby Twoje działania marketingowe przyniosły jakikolwiek skutek, powinieneś w pierwszej kolejności wykonać selekcję klientów i wybrać spośród nich grupę, która najbardziej pasuje do Twojego produktu lub usługi. Wbrew tym opiniom, które niegdyś powszechnie się uznawało, Twój produkt, nawet najbardziej uniwersalny, nie jest dla wszystkich. Jest w nim z pewnością cecha, która zdefiniuje i zainteresuje klientów. Idealnym narzędziem do tego typu zabiegu jest segmentacja marketingowa. To właśnie ona pozwala na wyselekcjonowanie idealnych klientów, którzy najprawdopodobniej nabędą Twój produkt lub usługę. Warto zatem zbliżyć się do tego tematu, zanim podejmiesz jakiekolwiek działania. Więcej o technice segmentacji dowiesz się w Segmentacja marketingowa – co warto o niej wiedzieć?
Jak zainteresować potencjalnych klientów?
Twoi klienci z pewnością są wzrokowcami. Na szczęście istnieje obecnie wiele technik wizualnych, które mogą zaciekawić odbiorców Twojej marki. Świetnym przykładem na to jest kampania dotycząca produktu spożywczego. Dlaczego na widok pysznych przekąsek w telewizji od razu mamy ochotę je zjeść? Mimo, że na żywo pewnie nie wyglądają tak świetnie, obraz potrafi ziścić nasze marzenia o wyjątkowym produkcie. Wizualizacja potrzeb to najlepszy sposób na to, aby przedstawić zalety nietuzinkowego wyrobu. Można wykorzystać do tego nie tylko media tradycyjne, ale także social media. Coraz większą popularnością cieszą się także spotkania typu life cooking, przyciągające tłumy smakoszy. Dlatego pierwszą zasadą, którą powinieneś wziąć sobie do serca, jest wyselekcjonowanie najlepszych zdjęć i filmów promocyjnych. Więcej o sile obrazu przeczytasz w artykule Smaczna kampania reklamowa? Wypróbuj nasz przepis.
Wizerunek marki – czy ma wpływ na odbiór produktów?
Nawet Twój najlepszy pomysł nie zainteresuje potencjalnego klienta, jeśli będzie on kojarzył Twoją markę z negatywnymi cechami. Jej wizerunek jest niezwykle ważnym aspektem. Jeśli jesteś już na rynku dość długo i Twoja marka jest rozpoznawalna, powinieneś dbać o pozytywny odbiór swoich działań. Zajrzyj do artykułu Ocieplanie wizerunku – obejmij właściwy kurs i dowiedz się, jakie działania wizerunkowe powinieneś podjąć. Nawet w przypadku kryzysu, a może i szczególnie wtedy, działania public relations są niezbędne. Dlatego informuj swoich klientów o tym, co dzieje się w Twojej firmie i traktuj ich, jakby byli jej najlepszymi przyjaciółmi. Jeśli Twój wizerunek ucierpi, skorzysta na tym jedynie konkurencja. Dlatego nie czekaj na kryzys i koniecznie przeczytaj wpis Sytuacja kryzysowa może się zdarzyć każdemu. Dowiesz się z niego, że kryzysy zdarzają się nawet najlepszym!
Czy startup się opłaca?
Skoro o wizerunek firmy, głęboko utkwionej w świadomości odbiorców, nieustannie należy dbać, to może startup opłaca się bardziej? Taka świeżość na rynku- innowacyjny pomysł, który z pewnością przypadnie do gustu klientom? Nie zawsze świetna idea idzie w parze z zainteresowaniem. Jednakże nowa marka na rynku to pewnego rodzaju „tabula rasa” w świadomości odbiorców. Twórcy nie muszą martwić się, że wraz z nowym produktem, przy okazji ujawni się jakiś groźny kryzys. To jednak świetna okazja do zbudowania świadomości marki w oczach odbiorców, a także początki budowania pożądanego wizerunku. W tym miejscu rozpoczyna się komunikacja z grupą docelową, dlatego należy się do tego dobrze przygotować. W artykule Startup? Witaj, w czym możemy Ci pomóc? przeczytasz, jak to zrobić krok po kroku.
Jeśli zastanowisz się nad wszystkimi powyższymi zagadnieniami, prawdopodobnie wyselekcjonujesz idealną grupę klientów, zainteresujesz ich swoją marką i proponowanymi przez nią produktami, a dodatkowo zbudujesz pozytywny wizerunek firmy na podstawie dobrych opinii swoich odbiorców. W takim razie nie zwlekaj, do dzieła!