5.1 C
Olsztyn
niedziela, 22 grudnia, 2024
reklama

Pierwszy krok do połączenia Ostródy z Wrocławiem ekspresową S5

WiadomościPierwszy krok do połączenia Ostródy z Wrocławiem ekspresową S5

Drogowcy wytyczyli korytarze przyszłej trasy S 5 z Ostródy do Nowych Marz. To wstępny etap przygotowania inwestycji, który pozwoli projektantom wytyczenie możliwych wariantów przebiegu drogi – podała w środę Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Jak podała w komunikacie GDDKiA, studium korytarzowe to przejście od pomysłu do pierwszych prac przygotowawczych. Jest podstawowym dokumentem projektowym, przedstawiającym nowe, drogowe zamierzenie inwestycyjne. Służy wstępnej ocenie zasadności budowy drogi i jest kluczowa dla decyzji o prowadzeniu dalszych prac.

„Po uzyskaniu akceptacji dla konkretnego korytarza lub wersji powstałej z kilku z nich, oraz zapewnieniu finansowania, będziemy mogli ogłosić przetarg na przygotowanie dokumentacji i kontynuować nasze prace. Później kolejne etapy przygotowania inwestycji i realizacji” – poinformował Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Na obecnym etapie są to jedynie korytarze a nie konkretne przebiegi, warianty. Analiza dotycząca na przykład lokalizacji konkretnych węzłów, będzie miała miejsce na późniejszych etapach przygotowania inwestycji – wyjaśnił szef GDDKiA.

Według GDDKiA, droga ekspresowa S5 na odcinku Ostróda (S7) – Nowe Marzy (A1) wypełnia lukę funkcjonalną między realizowanymi ciągami S16 (Olsztyn – Ełk) a S5 (Nowe Marzy – Bydgoszcz – Poznań – Wrocław). Nowy fragment S5 to również ważne komunikacyjne rozwiązanie dla społeczności lokalnych oraz nowe połączenie Warmii i Mazur z Bydgoszczą, Toruniem czy dalej istniejącą drogą S5 z Poznaniem.

Drogowcy wyznaczyli 4 korytarze dla S5 dla odcinka z Ostródy do Nowych Marz. Pierwszy obejmuje powiaty ostródzki, iławski, nowomiejski, grudziądzki, brodnicki, wąbrzeski, chełmiński. Jego długość to 89,9 km i przewiduje budowę siedmiu węzłów. Szacowany całkowity koszt inwestycji w tym korytarzu to około 5,1 mld złotych.

Korytarz 2 obejmuje powiaty ostródzki, iławski, nowomiejski, brodnicki, grudziądzki. Jego długość to 90,9 km i również przewiduje budowę siedmiu węzłów. Szacowany całkowity koszt inwestycji w tym korytarzu to około 5,2 mld złotych.

Korytarz 3 obejmuje powiaty ostródzki, iławski, grudziądzki, m. Grudziądz. Jego długość to 86,9 km i przewiduje budowę dziewięciu węzłów. Szacowany całkowity koszt inwestycji w tym korytarzu to około 6 mld złotych.

Czwarty korytarz obejmuje powiaty ostródzki, iławski, nowomiejski, grudziądzki, świecki. Jego długość to 102,2 km i przewiduje budowę dziewięciu węzłów. Szacowany całkowity koszt inwestycji w tym korytarzu to około 7,2 mld złotych.

Dla korytarza 4 wyznaczono alternatywne zakończenie w węźle Warlubie.

Nowa ekspresówka połączy Olsztyn z autostradą A1 Ruszyły prace przy budowie połączenia S7 z autostradą A1

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

2 KOMENTARZY

2 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Ytrew
11 października 2020 14:07

Korytarz 1 najlepszy dla społeczeństwa i firm.

kętrzynski
10 października 2020 20:58

S16 to Nord Stream 3 przez cenne tereny Mazur budowany kosztem mieszkańców i ich firm .

Polecane