W branży e-commerce kurier przez lata pozostawał najpopularniejszą formą dostawy, chociaż Paczkomaty ostatnio zaczęły deptać mu po piętach. Wprawdzie z badania opinii internautów przeprowadzonego przez Kantar Polska w kwietniu 2020 wskazuje, Paczkomaty wreszcie wyprzedziły kuriera, to nadal aż 70% ankietowanych wybrało dostawę zamówienia kurierem. Czemu usługi kurierskie zawdzięczają swoją popularność?
Wysyłka kurierem łączy w sobie zalety wielu innych opcji dostawy. Z jednej strony jest to dostawa wprost do domu (lub pracy, bo wielu klientów e-sklepów zamawia przesyłkę do pracy właśnie, gdzie przebywają w godzinach pracy kuriera) – z założenia paczka trafia wprost “do rąk” odbiorcy (chociaż oczywiście możemy pozwolić kurierowi na przekazanie jej innej osobie). Jedyną alternatywą jest tu dostawa paczką pocztową, od tej jednak kurier jest na ogół szybszy. Standardowo przesyłka kurierska powinna zostać dostarczona w 2 dni robocze, ale często trafia ona do odbiorcy już nazajutrz. We wspomnianym badaniu Kantar Polska pytano internautów także o opinię o najpopularniejszych operatorach kurierskich (od paru lat większość dostaw z e-commerce obsługuje jedna z trzech firm: InPost, DPD, DHL). Ponad 60% respondentów zadeklarowało, że wszystkie te firmy dostarczają przesyłki terminowo. Kurier jest też dobrym rozwiązaniem w trudnych czasach pandemii. Co prawda nie pozwala na całkowite uniknięcie kontaktów z ludźmi, ale nie trzeba wychodzić z domu żeby odebrać przesyłkę, a firmy kurierskie dokładają starań żeby zapewnić bezpieczeństwo klientom.
Jak wysłać paczkę kurierem? Przez InPost
Dlaczego akurat InPost? We badaniu Kantar Polska wspomnianym powyżej, aż 72% respondentów zadeklarowało, że lubi markę InPost. Tą opinię potwierdza też przytoczony w wynikach badania wysoki wskaźnik NPS (jest to wskaźnik mierzący lojalność klientów wobec marki), jak i szybko rosnąca rozpoznawalność marki InPost. Jest wiele powodów tak dobrych opinii klientów o tej firmie. Na przykład wspomniany już odsetek internautów twierdzących, że firma dostarcza przesyłki terminowo dla InPost wyniósł aż 72%. W pozostałych kategoriach InPost też wypadł lepiej niż jego dwaj najwięksi konkurenci na rynku usług kurierskich dla e-commerce. Aż 70% respondentów zadeklarowało, że InPost ma atrakcyjne ceny, nie ma niepotrzebnych formalności i zapewnia bezpieczeństwo przesyłek.
Wydaje się jednak, że najbardziej użytkownicy cenią firmę za innowacyjność, na którą obok Paczkomatów składa się też wykorzystywanie rozwiązań mobilnych i internetowych, za co firmę chwaliło aż 76% respondentów. W tym roku InPost wprowadził innowacyjną aplikację mobilną i nową stronę internetową ułatwiającą nadawanie paczek. Usługa ta nazywa się Szybkie Nadania i jest zapewne jednym z powodów, dla których Paczkomaty zaczynają doganiać pocztę jako najpopularniejsza wśród internautów forma nadawania przesyłek, ale pozwala też na wysłanie paczki kurierem.
Jak wysłać paczkę kurierem przez Szybkie Nadania
To jak wysłać paczkę kurierem przez usługę Szybkie Nadania? Jest to bardzo proste. Na stronie usługi znajduje się formularz, który należy wypełnić, a przesyłkę nadaje się z Paczkomatu. Sam formularz jest bardzo intuicyjny. Wystarczy wybrać formę przesyłki (tym razem wysyłamy kurierem, ale można też do Paczkomatu), gabaryt (taki żeby paczka zmieściła się do skrytki Paczkomatu) oraz Paczkomat nadawczy, z którego będzie wysyłana paczka. Podawane w formularzu dane nadawcy to tylko imię, nazwisko, adres e-mail i numer telefonu, natomiast dane odbiorcy muszą dodatkowo uwzględniać dokładny adres, pod który kurier ma dostarczyć przesyłkę. Dodatkowo, dla ułatwienia, po prawej stronie ekranu jest przez cały czas widoczne okienko, które zawiera podsumowanie wszystkich dokonanych wyborów i cenę, która z nich wynika. Po uzupełnieniu formularza trzeba zaakceptować regulaminu i opłacić przesyłkę przelewem on-line, aby móc pobrać etykietę nadawczą w formacie pdf. Należy ją w dogodnym momencie wydrukować i nakleić na paczkę. W wybranym Paczkomacie nadawczym po zeskanowaniu kodu kreskowego z etykiety otworzy się odpowiednia skrytka, do której można włożyć przesyłkę. Po zamknięciu jej drzwiczek paczkę można uznać za wysłaną. Najpóźniej w ciągu dwóch dni roboczych dotrze ona do odbiorcy. Jak wysłać paczkę kurierem? Najlepiej z Paczkomatu!
Jak wysłać paczkę kurierem przez Managera Paczek?
Przesyłki kurierskie można też nadawać przez Managera Paczek InPost. Sama procedura jest podobna. Wypełniamy formularz, drukujemy etykietę, zanosimy przesyłkę do Paczkomatu. Manager Paczek daje jednak dostęp do kilku dodatkowych opcji (poza tym, że nie trzeba wpisywać swoich danych), takich jak jednoczesne przygotowanie kilku przesyłek kurierskich i Paczkomatowych. Ponadto, korzystając z Managera Paczek można zamówić kuriera, który przyjedzie odebrać przesyłki pod wskazany wcześniej adres punktu nadania.
Najłatwiej dla mnie przez Szybkie Nadania. Kilka kliknięć, intuicyjny proces i gotowe.
Najłatwiej dla mnie jest przez Szybkie Nadania. Kilka kliknięć na stronie, bardzo intuicyjny proces i gotowe.