Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie wybrała wykonawcę w przetargu na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S5 Ornowo – Wirwajdy. Kontrakt o wartości 204 mln zł zrealizuje Budimex S.A.
Jak poinformował w czwartek rzecznik GDDKiA w Olsztynie Karol Głębocki, kontrakt ma być zrealizowany w terminie 31 miesięcy, z wyłączeniem okresów zimowych. „Jeśli nie będzie odwołań, to po zakończeniu kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych będziemy mogli jeszcze w kwietniu podpisać umowę” – wyjaśnił.
Głębocki zaznaczył, że najniższą ofertę na kwotę 156 mln zł złożyło konsorcjum firm NDI Sp. z o.o. oraz NDI SOPOT S.A., jednak ta oferta została odrzucona, ponieważ konsorcjum nie udzieliło wyjaśnień dotyczących wyliczenia ceny oferty. Wybrana została kolejna pod względem ceny oferta, którą złożyła firma Budimex S.A.
Według GDDKiA oferty były oceniane na podstawie kryteriów: ceny (60 proc.), przedłużenia okresu gwarancji na wybrane elementy (30 proc.) oraz terminu realizacji inwestycji (10 proc.).
Inwestycja będzie realizowana w systemie „Projektuj i buduj”, gdyż wykonawca zadania ma możliwość optymalizacji rozwiązań zawartych w projekcie budowlanym i wykonawczym. Może także wykonywać zadanie bez optymalizacji projektu, na podstawie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, wydanej w grudniu 2019 r.
Wyłoniony w przetargu wykonawca wybuduje 5-kilometrowy odcinek S5 Ornowo – Wirwajdy, a także m.in. węzeł Ostróda Zachód, cztery wiadukty oraz dwa przejścia dla dużych zwierząt. Realizacja inwestycji planowana jest na lata 2020-2023.
Odcinek Ornowo – Wirwajdy docelowo stanie się częścią drogi ekspresowej S5 na odcinku Grudziądz – Ostróda i stanowić będzie element ciągu dróg ekspresowych w północnej Polsce na linii wschód – zachód, na który złożą się: S10 Szczecin – Piła – Bydgoszcz, S5 Bydgoszcz – Grudziądz – Ostróda, S7 Ostróda – Olsztynek, S51 Olsztynek – Olsztyn, S16 Olsztyn – Ełk oraz S61 Ełk – Budzisko.
GDDKiA podała też, że trwają prace nad połączeniem drogą ekspresową S5 autostrady A1 z drogą ekspresową S7, a w lipcu 2020 r. gotowe będzie studium korytarzowe dla odcinka Nowe Marzy (A1) – Ostróda (S7).