Jest coraz więcej działań, które można realizować, nie wychodząc z domu. Magistrat pyta mieszkańców Olsztyna o kolejne elektroniczne usługi, jakie miałby uruchomić.
Teraz w Internecie działa kilkanaście zrealizowanych przez miejskie władze projektów. To zadania mające m.in. ułatwić olsztynianom załatwianie urzędowych spraw, pomóc zwiedzać miasto albo ostrzegać o zagrożeniach.
Można korzystać np. z dostępnego w pięciu językach portalu Visit Olsztyn. Zawiera on informacje o atrakcjach, obiektach turystycznych Olsztyna i okolic, daje możliwość zaplanowania pobytu w naszym mieście lub zarezerwowania noclegu.
Bezpieczny Olsztyn to tymczasem miejsce związane z zagrożeniami i utrudnieniami. Dzięki portalowi i aplikacji można zgłosić zdarzenia dotyczące uszkodzonych znaków, połamanych drzew, nieprawidłowego parkowania, naruszenia ciszy nocnej, pobić, kradzieży, kolizji.
Poprzez Internet olsztynianie mogą też zarezerwować kolejkę w urzędzie. To usprawni dostanie się do Biura Obsługi Klienta, Wydziału Komunikacji albo Wydziału Podatków i Opłat.
– Nowa unijna perspektywa daje szanse na realizację kolejnych podobnych projektów. Dlatego pytamy w jakich kierunkach oczekiwaliby Państwo rozwoju e-usług w naszym mieście – podkreślają pracownicy Urzędu Miasta Olsztyna. – Zachęcamy do wypełnienia specjalnej ankiety, do której można się dostać poprzez naszą Platformę Konsultacji Społecznych – TUTAJ.