W piątek rozpoczną się prace przy budowie nowych przystanków na odcinku linii kolejowej nr 220 z Olsztyna do Gutkowa – poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Modernizacja tej trasy będzie kosztować 66 mln zł i zakończy się w trzecim kwartale 2020 r.
Jak podały PKP PLK w przesłanym w czwartek komunikacie, budowa nowych przystanków, nowe tory i rozjazdy pozwolą na sprawniejsze podróże pociągiem. Realizacja tej inwestycji umożliwi uruchomienie w Olsztynie tzw. kolei aglomeracyjnej.
Remont obejmie 6,5-kilometrowy odcinek linii kolejowej nr 220 na odcinku Olsztyn – Gutkowo. Budowa dwóch przystanków kolejowych o roboczych nazwach Olsztyn Likusy i Olsztyn Redykajny oraz dodatkowego peronu na przystanku Olsztyn Śródmieście ma znacznie poprawić dostęp mieszkańców do kolei. Pociągiem szybciej będzie można dostać się m.in. z osiedli Redykajny, Likusy i Gutkowo do centrum miasta. Zapewniony będzie także wygodniejszy dojazd do pracy i szkół z sąsiednich gmin.
Według PKP PLK budowa mijanki w obrębie przystanku Olsztyn Likusy poprawi przepustowość trasy, a wyższy poziom bezpieczeństwa zapewni tunel pieszo-rowerowy na ul. Jeziornej, który zastąpi przejście w poziomie szyn. “Będzie to komfortowa przeprawa dla osób, które zechcą odwiedzić olsztyńską Plażę Miejską od strony ul. Bałtyckiej” – zaznaczono w komunikacie.
PKP PLK podały również, że rozpoczynające się prace wymagają zmian w dotychczasowej komunikacji. Od piątku 13 września – ze względu na jednotorowy charakter linii – za pociągi Przewozów Regionalnych na odcinku Olsztyn – Gutkowo pojadą autobusy.
Niektóre pociągi dalekobieżne będą rozpoczynać i kończyć bieg na stacji Gutkowo. Pozostałe składy dalekobieżne pojadą trasą przez Iławę i Ostródę do Olsztyna Głównego.
Projekt pn. “Prace na linii kolejowej nr 220 na odcinku Olsztyn – Gutkowo” zrealizowany będzie ze środków budżetowych. Wartość prac to 66,1 mln zł netto. Zakończenie inwestycji planowane jest w trzecim kwartale przyszłego roku.
Kiedy będzie dostępny do użytku przystanek Olsztyn-Śródmieście ? Masa telefonów do PKP PLK i zero konkretnej odpowiedzi