-0 C
Olsztyn
piątek, 22 listopada, 2024
reklama

Skandal? Toyota stawia platformy z reklamami na mazurskich jeziorach. Ma ich być aż 40!

WiadomościSkandal? Toyota stawia platformy z reklamami na mazurskich jeziorach. Ma ich być...

Turyści przyjeżdżają do naszego regionu żeby odpocząć. Wyrwać się od zgiełku miasta i nacieszyć przyrodą. To się może jednak zmienić.

Międzynarodowa korporacja postanowiła zakłócić sielankę żeglarzy i postawić 40 platform na których widoczne są banery reklamujące samochody.

Jak się okazało jest to zorganizowana akcja razem z MOPR. Wspólnie planują stworzyć sieć inteligentnych platform meteorologicznych na mazurskich jeziorach. – Rozwiązanie to pozwoliłoby błyskawicznie reagować na gwałtowne zmiany pogodowe. Ostrzeże też żeglarzy i turystów o zbliżającym się niebezpieczeństwie (…) Będzie on oparty na sieci platform bezpieczeństwa umieszczonych w wybranych miejscach na mazurskich jeziorach. Wyglądem będą przypominały drewniane pomosty, z tym że nie będą one połączone z brzegiem. Zostaną zakotwiczone na wodzie i zostaną wyposażone w banery z numerem alarmowym MOPR. Rozwiązanie to pozwoli ratownikom MOPR szybciej docierać do potrzebujących pomocy. Każda platforma zostanie również wyposażona w stację meteorologiczną. Będzie ona zbierała dane o prędkości i kierunku wiatru, poziomie zafalowania, temperaturze wody, opadach. Dane te będą wysyłane do centrum meteorologicznego MOPR. W przypadku zagrożenia na stacji zostanie uruchomiony świetlny system ostrzegania dla żeglarzy i turystów. Na wyposażenie platform będą składały się również kamery 360 stopni. Dzięki nim na stronie MOPR każdy będzie mógł sprawdzić aktualną sytuację pogodową na trenie całych Mazur.– czytamy na stronie  firmy Toyota.

W internecie zawrzało. Tysiące osób zaczęło negatywnie oceniać pomysł giganta motoryzacyjnego. Z założenia godna pochwały akcja Toyoty i Mazurskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego przyniosła odwrotny efekt. Nikt nie krytykuje zasadności platform, ale kontrowersje wzbudza umieszczenie reklamy na barce.

AKTUALIZACJA

Toytota Polska jednak wycofa się z kontrowersyjnego pomysłu? Tak przynajmniej wynika z oświadczenia przesłanego do redacji gazety WPROST: – Mamy świadomość dużej wartości społecznej wspólnej akcji z MOPR „Bezpieczne Mazury”, dlatego będziemy te działania kontynuować wierząc, że system kamer 360 stopni, stacji pogodowych oraz doskonale widocznego numeru ratunkowego pozwolą zwiększyć bezpieczeństwo aktywnie wypoczywających rodaków, ale, widząc reakcje społeczne zdecydowaliśmy się zmienić wielkość i przekaz widoczny na okleinach platform. Obecnie trwają prace i dokonamy tych zmian w najbliższej przyszłości tak, by zachować wiodącą rolę społeczną akcji – napisał Robert Mularczyk, PR Senior Manager w Toyota Motor Poland.

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

3 KOMENTARZY

3 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
mieszkaniec
3 lipca 2019 10:30

Wojewoda powinien w trybie natychmiastowym wydać rozporzadzenie zakazujących pływających reklam na platwormach . ma taką moc do roboty .Wybory się zblizają, nie będą obce koncerny niszczyły naszej ziemi , władze są tlko ich sługusami o. wyrzynają całe mazury , mazurskie lasy znikają

wielki brat
3 lipca 2019 10:27

Big brader na mazurach .Kamery co 100 m na jeziorach . ciekawe czy tojota ma udziały w globalnym rynku inwigilacyjnym G5 ?

Polecane