fbpx
reklama

Poinformuj nas: alarm@tko.pl

16 C
Olsztyn
środa, 8 kwietnia, 2020

Poinformuj nas: [email protected]

reklama

Warte uwagi

Szef olsztyńskich struktur PiS Jerzy Szmit wygrał prawomocnie proces z „Faktem”

reklama
Koronawirus raport na żywo z Olsztyna i woj. warminsko-mazurskiego RAPORT

Były wiceminister infrastruktury i budownictwa i zarazem szef olsztyńskich struktur PiS Jerzy Szmit wygrał prawomocnie proces z wydawcą „Faktu” – poinformował w środę mecenas Lech Obara. Pozew dotyczył podania przez gazetę nieprawdziwych przyczyn odejścia Szmita z resortu.

Na mocy prawomocnego wyroku wydanego przez sąd apelacyjny w Białymstoku wydawca dziennika „Fakt” ma przeprosić Jerzego Szmita i zapłacić 25 tys. zł na wskazany cel społeczny. Pieniądze będą przeznaczone na wsparcie zabytkowego Pałacu Balińskich w Jaszunach – symbolu polskości na Litwie.

O wyroku poinformował mecenas Lech Obara, który reprezentował Szmita przed sądem. Informację o prawomocnym wyroku, jaki zapadł pod koniec maja, potwierdził w środę rzecznik Sądu Apelacyjnego w Białymstoku Janusz Sulima.

reklama

Wieloletni działacz PiS Jerzy Szmit w latach 2015-2017 był podsekretarzem stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa. We wrześniu 2017 roku odszedł z resortu, motywując to względami osobistymi.

Wkrótce potem „Fakt” napisał, że powodem odejścia Szmita były jego kłopoty z CBA. Szmit w styczniu wygrał przed sądem okręgowym w Olsztynie proces cywilny, jaki wytoczył „Faktowi”. Od tego wyroku odwołał się wydawca gazety. Obecnie korzystny dla Szmita wyrok się uprawomocnił. Sąd Apelacyjny w Białymstoku zmniejszył jedynie kwotę, jaką ma zapłacić wydawca dziennika. Sąd I instancji nakazał zapłatę 50 tys. zł na cel społeczny, sąd II instancji zmniejszył to do 25 tys. zł.

„Wydaje się, iż brak jakichkolwiek dowodów świadczy o tym, że może to być artykuł wymyślony od początku do końca. Pisanie artykułu nie poprzedziło żadne dziennikarskie śledztwo, natomiast pozwana strona chciała przerzucić postępowanie dowodowe na sąd. Ponadto artykuł został napisany z rażącym naruszeniem dziennikarskiej pracy – nie wysłuchano drugiej strony” – powiedział mecenas Obara.

„Można się zastanowić, czy w artykule chodziło o osobę Jerzego Szmita, czy o formację, którą on reprezentuje” – dodał.

Agnieszka Skrzypek-Makowska z wydawnictwa Ringier Axel Springer, które jest właścicielem „Faktu”, przekazała w środę, że wydawca nie komentuje wyroku sądu.

Jerzy Szmit w 1999 roku był marszałkiem woj. warmińsko-mazurskiego, w VI kadencji był senatorem, a w kolejnej – posłem – zawsze z ramienia PiS. Kilkakrotnie bezskutecznie ubiegał się o fotel prezydenta Olsztyna. Od półtora roku jest członkiem zarządu przedsiębiorstwa PKP Telkol. Od wielu lat jest prezesem zarządu okręgowego PiS w Olsztynie.

reklama
ŹródłoPAP
reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

reklama

Warte uwagi

Potrzebujesz komputerowych akcesoriów do pracy zdalnej? SL Computer działa w Olsztynie

Niemal z dnia na dzień mieszkania i domy wielu olsztyniaków zamieniły się w biura czy wręcz centra dowodzenia przeróżnych firm. W zadbaniu o odpowiedni...

Konopne chmury przyłączają się do walki z koronawirusem

„Drodzy mieszkańcy Olsztyna, z uwagi na rozprzestrzenianie się koronawirusa, w pełni popieram inicjatywę pozostania w domu na czas zagrożenia epidemicznego i wychodzę naprzeciwko waszym...

Konkurs