Olsztyn ogłosił przetarg na zakup 11 autobusów elektrycznych i budowę infrastruktury ładowania. Inwestycja realizowana będzie z funduszy unijnych.
Olsztyn inwestuje w autobusy elektryczne dla transportu miejskiego
Władze Olsztyna ogłosiły przetarg nieograniczony na dostawę zeroemisyjnych pojazdów miejskich. Miasto planuje zakup 6 autobusów elektrycznych standardowych (EV12) oraz 5 przegubowych (EV18). Pojazdy będą niskopodłogowe i w pełni przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnościami.
Przetarg obejmuje także budowę stacji ładowania autobusów
Zamówienie publiczne uwzględnia również montaż i uruchomienie infrastruktury ładowania. Na terenie zajezdni przy ul. Kołobrzeskiej i ul. Sikorskiego pojawi się osiem ładowarek stacjonarnych o mocy 150 i 300 kW oraz dwie mobilne ładowarki 60 kW. Cała infrastruktura zostanie podłączona do systemu zarządzania energią.
Gwarancje jakości i warunki techniczne zamówienia
Zamawiający wymaga, by pojazdy były fabrycznie nowe, wyprodukowane nie wcześniej niż w roku dostawy, oraz jednorodne pod względem marki i konstrukcji. Gwarancja całopojazdowa obejmuje 48 miesięcy, bez limitu przebiegu, a dodatkowo autobusy objęte będą 10-letnią rękojmią konstrukcyjną i 9-letnią gwarancją na baterie trakcyjne.
Finansowanie zakupu autobusów w Olsztynie
Projekt „Poprawa mobilności miejskiej – ekotransport w Olsztynie” będzie współfinansowany ze środków Programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021–2027.
Termin realizacji inwestycji transportowej
Dostawy podstawowe muszą zostać zrealizowane do 31 maja 2027 roku, jednak nie wcześniej niż 1 maja tego samego roku.
Co istotne, Olsztyn przewiduje również możliwość skorzystania z tzw. prawa opcji – czyli rozszerzenia zamówienia o kolejne 3 autobusy i 2 ładowarki. Jeśli zostanie uruchomiona opcja dodatkowa, jej realizacja nie może przekroczyć 16 miesięcy od złożenia odpowiedniego oświadczenia przez miasto.
źródło: UM Olsztyn