12.5 C
Olsztyn
niedziela, 26 Maj, 2019
reklama

Jak olsztynianie robią zakupy w sieci? [INFOGRAFIKA]

Strona główna Wiadomości Jak olsztynianie robią zakupy w sieci?
reklama

Polska platforma zniżek Picodi.com przetworzyła statystyki zakupów w sieci za 2018 rok i opublikowała raport, z którego dowiemy się, jak wygląda portret kupujących w internecie, w które miesiące, dni tygodnia, a nawet o której godzinie robimy zakupy najaktywniej oraz ile pieniędzy internauci wydają średnio na zakup.

Mieszkańcy Olsztyna i województwa warmińsko-mazurskiego w większości robią zakupy po staremu – czyli korzystając z komputerów stacjonarnych i laptopów (79%). Zaledwie 19% wszystkich transakcji w internecie to zakupy za pomocą smartfonów, a 2% – z tabletów.

reklama

Interesująco prezentują się średnie wartości zamówienia z poszczególnych urządzeń. Wydatek przeciętnego użytkownika smartfona jest o 36 zł mniejszy, niż internautów, preferujących zakupy z komputera (160 i 196 zł odpowiednio). Najwięcej wydają z kolei użytkownicy tabletów – aż 230 zł.

Kobiety Olsztyna zdominowały zakupy internetowe – na nie przypada aż 67% wszystkich transakcji w sieci. Jeśli chodzi o wiek, to przewidywalnie dominują osoby młode: 40% wszystkich zakupów w sieci zrobiły osoby w wieku 18–24 lata, a 30% – 25–34 lata.

Najwięcej zakupów internauci z Warmii i Mazur robią w listopadzie i grudniu, czyli w Black Friday i przed świętami Bożego Narodzenia. A najdroższe zakupy robimy w lipcu i lutym (średnia wartość zamówienia wynosi wtedy odpowiednio 255 i 244 zł).

Jeśli wierzyć statystykom, to niedziela to najpopularniejszy dzień na zakupy w sieci, co może być konsekwencją zakazu handlu w niedzielę. Godziny szczytu z kolei przypadają na wieczór, pomiędzy 20 a 22.

Wśród najpopularniejszych produktów, które kupujemy w sieci są odzież i obuwie, artykuły sportowe, elektronika, kosmetyki i perfumy i artykuły dla dzieci.

Olsztyn a reszta Polski

Średnia wartość zamówienia użytkowników sklepów internetowych z Olsztyna i Warmii i Mazur wynosi 196 złotych. Na Mazowszu ten wskaźnik wynosi 213 zł, a na Podlasiu – 182 zł. W porównaniu z innymi regionami procent zakupów mobilnych u nas jest jeden z najniższych. Najbardziej mobilnie zakupy robi się w Lubuskiem, Łódzkiem i na Pomorzu.

reklama
Źródłopicodi.com
reklama

1 KOMENTARZ

  1. Na ostatniej grafice wkradł się Tusk, powinny być zmienione proporcje – więcej zakupów przez komputer, mniej przez smartfona. Kolory na odwrót

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

reklama

zobacz również

RABATOL.PL

rekalma