Kim jest typowy Janusz? Jest to krytyczne określenie osoby skupiającej na sobie stereotypowe negatywne cechy Polaków. Jest ubrany najczęściej w biały podkoszulek (najczęściej na ramiączkach) oraz nosi białe skarpety i sandały. Ma duży brzuch i trzyma reklamówkę z dyskontu. Ulubionymi rozrywkami Janusza jest picie piwa i oglądanie telewizji. Często Janusz przedstawiany jest z głową małpy.
Taką formą internetowego bohatera postanowiła się zabawić olsztyńska firma. Stworzyli serie zdjęć układającą się w historię klienta Janusza szukającego fotelika do swojego Passata.
Strefa Fotelików to olsztyński sklep z fotelikami samochodowymi. Na swoim fanpage’u opublikowali wpis, który rozszedł się wirusowo na Facebooku. Od 21 marca post ma ponad 5 tys. lajków, 2 tysiące udostępnień oraz 1000 komentarzy. Napisały o niej wszystkie branżowe portale zajmujące się marketingiem.
Pełną historie o Januszu znajdziecie w naszym artykule: Olsztyńska firma podbiła internet genialną reklamą. Zobacz balladę o typowym Januszu i Halynie
Jak to bywa jednak w polskim internecie sukcesowi towarzyszy zawsze fala hejtu. Nie warto jednak cytować tu najgorszych wypowiedzi. Interesujące jest podejście krytykowanej firmy. W swoim stylu podeszli do tego zjawiska z dużym dystansem i opublikowali oświadczenie.
-(…) Ludzie więcej LUZU i dystansu do życia 😎🤪 Uśmiechów i życzliwości do drugiego człowieka a świat będzie lepszy 😊💪
Po prostu można zrobić coś tak od czapy. Dlatego nie wszyscy to rozumieją bo tu nie ma żadnych ram, konspektów o których czytacie w książkach od marketingu i reklamy 😂😂
i może dlatego nam to wyszło 🤔🤔🤷♂️🤷♂️ bo zrobiliśmy coś po za schematami, których wy się trzymacie. (…)
Wam jak się podoba taka niestandardowa forma promocji?