9 C
Olsztyn
sobota, 21 września, 2024
reklama

Sprawdź swoją wiedzę o leczeniu ran podczas Warmia Run w Olsztynie!

OlsztynSprawdź swoją wiedzę o leczeniu ran podczas Warmia Run w Olsztynie!

W dniach 29-30 czerwca, podczas wydarzenia Warmia Run w Olsztynie, odbędzie się kampania edukacyjna „Żyj bez obaw o rany!”. Celem kampanii jest podniesienie świadomości społeczeństwa na temat skutecznego leczenia ran oraz udzielania pierwszej pomocy w nagłych wypadkach. Uczestnicy Warmia Run będą mieli możliwość wzięcia udziału w interaktywnym teście, sprawdzającym ich wiedzę na temat pierwszej pomocy przy drobnych urazach. To doskonała okazja, aby nauczyć się, jak prawidłowo reagować w sytuacjach awaryjnych i poprawić swoje codzienne bezpieczeństwo. Stoisko kampanii będzie oferowało liczne atrakcje oraz aktywności edukacyjne, dostępne dla uczestników od 8:00 do 16:30. Sponsorem kampanii jest firma Schülke, producent marki octenisept®.

reklama

Blisko połowa Polaków (48%) nadal stosuje wodę utlenioną do odkażania ran, a 20% Polaków nie ma świadomości zagrożenia infekcją, nawet z najmniejszej rany(1). Na rany i skaleczenia powinniśmy stosować przede wszystkim przeznaczone do odkażania ran preparaty np. z oktenidyną, które odkażają, przyspieszają gojenie oraz regenerują podrażnioną skórę. Jak pokazują badania konieczna jest edukacja społeczeństwa i uświadamianie, na czym powinna polegać odpowiednia pielęgnacja ran. Test dostępny w ramach kampanii „Żyj bez obaw o rany!” będzie nie tylko sprawdzianem wiedzy, ale także cennym źródłem informacji o tym, jak właściwie opiekować się ranami i zapobiegać ich powikłaniom.

Na stoisku kampanii będą czekać również atrakcje dla najmłodszych, które z pewnością umilą im czas i jednocześnie wprowadzą w tematykę pierwszej pomocy. Dzieci będą mogły uczestniczyć w zabawach, malować i korzystać z wodnych tatuaży nawiązujących do tematyki pierwszej pomocy. Dzięki tym aktywnościom, nawet najmłodsi uczestnicy dowiedzą się, jak ważna jest szybka i odpowiednia reakcja w przypadku skaleczeń czy otarć.

reklama

Koło fortuny to atrakcja, która przyciągnie zarówno dzieci, jak i dorosłych. Każdy odwiedzający będzie miał szansę zakręcić kołem i otrzymać atrakcyjne nagrody. To świetna okazja do zabawy i jednocześnie poznania podstawowych zasad pierwszej pomocy przy ranach.

„Brak świadomości dotyczącej właściwego postępowania z ranami to istotny problem społeczny. Chcemy, aby każdy mógł szybko i efektywnie reagować w przypadku nagłych wypadków, zwiększając tym samym bezpieczeństwo w codziennym życiu. Mniej niż połowa, bo tylko 42% Polek i Polaków słusznie stosuje preparaty na bazie oktenidyny, dlatego edukacja w zakresie pierwszej pomocy jest kluczowa. Często drobne urazy i rany pojawiają się przy sportach, dlatego jesteśmy obecni tam, gdzie istnieje największe ryzyko wystąpienia urazów skóry czy otarć. Poprzez nasze działania chcemy budować świadomość i pewność siebie w podejmowaniu szybkich i skutecznych interwencji” – mówi Małgorzata Niklewska, Dytektor Marketingu w firmie Schulke Polska.

Na uczestników będą czekały również materiały informacyjne dotyczące pierwszej pomocy oraz sposobów postępowania w przypadku różnych typów ran. To doskonała okazja, aby poszerzyć swoją wiedzę i spędzić czas w miłej atmosferze. Odwiedzając stoisko kampanii „Żyj bez obaw o rany!”, sponsorowanej przez firmę Schülke, producenta marki octenisept®, uczestnicy zdobędą nie tylko cenną wiedzę, ale także pewność, że w razie potrzeby będą potrafili odpowiednio zareagować i pomóc sobie lub bliskim. Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia naszego stoiska podczas Warmia Run w dniach 29-30 czerwca, wydarzenie odbędzie się w Parku Koszary w Olsztynie. Zyskaj wiedzę, pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa. Do zobaczenia!

reklama

Mapę dokładnych lokalizacji i terminów edukacji w kolejnych miastach można śledzić na stronie.

(1) Badanie zrealizowane w kwietniu 2023 metodą wywiadów on-line (CAWI), na reprezentatywnej grupie Polaków.

źródło: Żyj bez obaw o rany!

reklama

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama
0 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Polecane