5.1 C
Olsztyn
niedziela, 22 grudnia, 2024
reklama

Olsztyńska Karta Miejska znów dostępna online – wygodniejszy sposób na zarządzanie biletami?

OlsztynOlsztyńska Karta Miejska znów dostępna online - wygodniejszy sposób na zarządzanie biletami?

Strona internetowa poświęcona Olsztyńskiej Karcie Miejskiej (OKM) znowu jest dostępna dla mieszkańców Olsztyna. Na nowo uruchomionej witrynie, pod adresem kartamiejska.olsztyn.eu, można znaleźć wszystkie niezbędne informacje dotyczące procedury uzyskania karty, kodowania biletów oraz sposobu doładowania konta.

Wyrobienie OKM

Olsztynianie od teraz mają ułatwione zadanie, jeśli chodzi o składanie wniosków o wydanie OKM i jej późniejszą obsługę. Po pierwszym zakupie biletu, ponownej aktywacji karty lub doładowaniu elektronicznej portmonetki w Punkcie Obsługi Klienta ZDZiT, użytkownicy kart będą mogli realizować te czynności internetowo, w tym zakup biletów miesięcznych i doładowywanie środków na karcie.

Wśród korzyści wynikających z posiadania OKM wymienić można brak konieczności posiadania przy sobie wielu dokumentów. Pasażerowie, szczególnie ci z uprawnieniami do ulg, będą mogli podróżować, posiadając jedynie kartę miejską. W przypadku kontroli, wystarczy okazać Olsztyńską Kartę Miejską zamiast szeregu innych dokumentów uprawniających do korzystania z ulg. Podczas działania systemu, pasażerowie, zarówno uczniowie, studenci, renciści, emeryci, jak i rodzice z dziećmi, zyskają na wygodzie.

Michał Koronowski z Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie, zachęca także do przedłużania na OKM uprawnień dla dzieci i młodzieży do bezpłatnych przejazdów komunikacją miejską, w trakcie ponownej aktywacji karty. Warto pamiętać o tym, bowiem po 30 września osoby, które tego nie zrobią, mogą stracić swoje ulgi.

Wartością jest również prostsze zarządzanie biletami aglomeracyjnymi i pozamiejskimi. Osoby korzystające z ulg, podróżując poza granicami miasta, nie będą już musiały okazywać podwójnych dokumentów potwierdzających swoje uprawnienia. Proces przedłużenia uprawnień do bezpłatnych przejazdów dla dzieci i młodzieży jest jasno określony i wymaga okazania dokumentów takich jak legitymacja szkolna, świadectwo szkolne oraz dokumenty podatkowe.

Punkty Obsługi Klienta ZDZiT

Mieszkańcy Olsztyna, którzy chcą skorzystać z możliwości przedłużenia ulg lub złożyć wniosek o nową kartę miejską, mogą to zrobić w czterech Punkcie Obsługi Klienta ZDZiT.

 Punkt Obsługi Klienta ZDZiT CENTRUM (al. Piłsudskiego – przy Aurze)
czynny w dni robocze:
– w poniedziałki w godz. 10:30-17:30;
– od wtorku do piątku w godz. 10:00-17:00.

Punkt Obsługi Klienta ZDZiT JAROTY (ul. Kanta/Witosa – przystanek tramwajowy)
czynny w dni robocze (od poniedziałku do piątku):
– w godz. 10:00-17:00.

Punkt Obsługi Klienta ZDZiT NAGÓRKI (ul. Barcza – pętla autobusowa)
czynny w dni robocze (od poniedziałku do piątku):
– w godz. 10:00-17:00.

Punkt Obsługi Klienta ZDZiT (ul. Knosały 3/5B – siedziba ZDZiT)
czynny w dni robocze (od poniedziałku do piątku):
– w godz. 8:00-15:30.

źródło: UM Olsztyn, fot. UM Olsztyn

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

0 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Polecane