Aromatyzowane pomieszczenia są bardziej przyjazne oraz charakteryzują się dużo większym prestiżem niż te, w których roznosi się wyłącznie naturalny zapach. Dobór odpowiedniej kompozycji zapachowej może uprzyjemnić przebywanie w restauracji, kawiarni czy salonie sprzedaży.
Zapach oddziałuje na człowieka tam samo mocno, jak obraz, dźwięk czy dotyk. Bodźce pochodzące z węchu mogą ostrzegać nas o zbliżającym się niebezpieczeństwie, wzmagać w nas uczucie ostrożności lub odwrotnie – budować zaufanie, dobry klimat oraz wywoływać określone reakcje, np. chęć zakupu. Ludzki mózg jest zbudowany w ten sposób, że automatycznie zapamiętuje przyjemny zapach. Woń świeżego pieczywa z rodzinnego domu, zapach ciasta lub dań możemy pamiętać latami i wracać do nich w wybranych przez siebie momentach. Przywołujemy wspomnienia związane z ważnymi wydarzeniami, pamiętamy miejsca, które kusiły nas eleganckim zapachem. Aromatyzacja pomieszczeń niesie więc za sobą wiele korzyści.
Jak działa aromatyzator pomieszczeń?
Jest to cały system do aromatyzacji pomieszczeń oparty na działaniu zimnej dyfuzji. Zimna dyfuzja sprawia, że kompozycja zapachowa, która jest w postaci płynnej zostaje automatycznie przekształcona w tak zwaną mikromgiełkę – rozpylaną systematycznie oraz równomiernie po całym pomieszczeniu. Mgiełka idealnie łączy się z powietrzem tworząc tym samym niezwykle przyjemny zapach. Aromatyzatory równomiernie rozpylają mgiełkę, a cała instalacja jest w pełni wydajna oraz ekonomiczna. Montażem takich instalacji zajmuje się firma EMKA S.A. z Żyrardowa .
EMKA S.A. dostarcza również kompozycje zapachowe, wśród których można wymienić chociażby: owocową, cytrusową, orientalną, spożywczą, zieloną, morską, drewnianą czy wodną. Można więc łatwo dopasować zapach do funkcji pomieszczenia.
Gdzie można stosować aromatyzację pomieszczeń?
Instalacja jest w pełni profesjonalna oraz bezpieczna w użytkowaniu, charakteryzuje się również bardzo dużą wszechstronnością. Dlatego można wykorzystywać aromatyzatory pomieszczeń we wszystkich pomieszczeniach, gdzie prowadzona jest działalność handlowa, usługowa czy biznesowa. Aromatyzacja pomieszczeń może być więc dokonywana w:
– biurach oraz punktach sprzedaży,
– hotelach,
– kawiarniach, cukierniach, piekarniach,
– restauracjach i innych punktach gastronomicznych,
– salonach fryzjerskich, kosmetycznych oraz SPA.
Jakie korzyści daje aromatyzacja pomieszczeń?
Aromatyzacja pomieszczeń daje przede wszystkim dwie korzyści: zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz zwiększenie sprzedaży poprzez stymulowanie zachować klientów. W pierwszym przypadku chodzi oczywiście o to, aby we wnętrzu sklepu, restauracji czy biura stworzyć przyjemny klimat, budujący zaufanie. Klient odwiedzający biuro lub gość w restauracji dużo przyjemniej się czuje, gdy wyczuwa przyjemny zapach jedzenia oraz przypraw (a w trakcie wizyty w biurze np. zapachy morskie). Aromatyzacja pomieszczeń sprawia, że wnętrza są bardziej przyjazne, komfortowe i uznawane za bardziej luksusowe.
Zapach może wywołać również konkretne reakcje, np. klienta przechodzącego obok restauracji. Aromamarketing sprawia, że skuszony zapachem jedzenia gość zapragnie zrobić sobie przerwę od zakupów i skorzysta z oferty restauracji. Wykorzystanie kompozycji zapachowych w biznesie jest coraz bardziej powszechniejsze, głównie ze względu na dyskrecję oraz skuteczność tej formy reklamy.