Samorząd województwa warmińsko-mazurskiego ogłosił kolejną, już 12. edycję konkursu „PRO Warmia i Mazury”, która stawia sobie za cel upowszechnianie skutecznych praktyk w dziedzinie komunikacji marketingowej. Konkurs adresowany jest do instytucji działających na terenie regionu: samorządów lokalnych, instytucji otoczenia biznesu, ośrodków naukowych (inkubatory przedsiębiorczości, parki naukowo-technologiczne, specjalne strefy ekonomiczne).
Konkurs ma na celu wyróżnienie najlepszych działań promocyjnych, które przyczyniają się nie tylko do rozwoju gospodarczego i turystycznego Warmii i Mazur, ale także kształtują pozytywny obraz Warmii i Mazur.
– Wizerunek regionu budują przede wszystkim ludzie – powiedział Marcin Kuchciński, marszałek województwa warmińsko-mazurskiego. – Jako samorządowcy, przedsiębiorcy i jako mieszkańcy mamy zadania i codzienne obowiązki z różnych dziedzin, ale wśród nich jest również dbanie o promocję. I to właśnie od nas zależy, w jaki sposób będzie wyglądała przyszłość naszego regionu. Wszystkie działania mają przyczynić się do wzrostu atrakcyjności turystycznej i gospodarczej Warmii i Mazur. Z jednej strony chodzi bowiem o nawiązanie do wszechobecnej w województwie bliskości natury, z drugiej zaś o pogodzenie tych walorów z sektorem rozwijających się tutaj nowych technologii.
Konkurs podzielony jest na dwie kategorie – promocja ogólna i promocja gospodarcza. Pierwsza z nich dotyczy projektów związanych z atrakcyjnością turystyczną regionu oraz jego ofertą kulturalną, sportową i ekologiczną. Druga kategoria skupia się na wszelkich działaniach promujących inwestycje i rozwój ekonomiczny. Metody reklamy regionu mogą być dowolne – od kampanii w mediach społecznościowych po wydarzenia angażujące lokalną społeczność.
Zwycięzcy mogą liczyć na profesjonalny minireportaż na temat swojego projektu, który zostanie przekazany do wykorzystania we własnych celach. W ubiegłym roku wyróżniono między innymi projekty „Kadry nowoczesnej gospodarki” i „Kurs na IT”, „Regionalny Festiwal Pogranicza Kartaczewo”, „Punkt Obsługi Inwestora” oraz „Kampanię Zdrowe L@to”.
Zgłaszanie projektów jest możliwe do 29 marca 2024 roku za pośrednictwem e-formularza. Regulamin dostepny jest na stronie Biuletynu Informacji Publicznej województwa warmińsko-mazurskiego.
źródło: Urząd Marszałkowski