Olsztyn właśnie zakończył testy swojej nowej linii tramwajowej, która połączy Pieczewo z centrum miasta i dworcem. W ramach ostatnich testów, 24 listopada, na tory wyjechały dwa różne modele tramwajów: Tramino produkcji Solaris i Panorama, stworzona przez tureckiego producenta Durmazlar. Nietypowym elementem tych prób były kawałki styropianu przyklejone do boków pojazdów, które miały na celu zobrazowanie, jak tramwaje radzą sobie z wjazdem na perony na krańcówkach.
Nieoczekiwane wyzwania na krańcówce Pieczewa
Podczas testów okazało się, że Tramino ma problemy z wjazdem na skrajny peron w Pieczewie. Styropian na jego boku został niemal całkowicie starty, co skłoniło do podjęcia decyzji o wycofaniu tramwaju z dalszych prób. Jak podaje “Wyborcza Olsztyn”, model Panorama, mimo że jest dłuższy, nie napotkał na podobne trudności. Jednakże, prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz, wskazuje, że korekta w tym miejscu jest nadal potrzebna.
“Okazało się, że turecki tramwaj przejechał przez to miejsce, idealnie ‘łamiąc’, mimo że był dłuższy od poznańskiego Solarisa. Ten ostatni jest krótszy o kilka metrów, ale co zaskakujące, nie był już tak elastyczny” – mówi Grzymowicz.
Testy nowej linii i zmiany w komunikacji miejskiej
Testy nowej linii tramwajowej, które miały na celu sprawdzenie gotowości torowisk do użytku, właśnie dobiegły końca. Prezydent Olsztyna zaznacza, że testy trwały tak długo, jak długo wykonawca nowej linii wykupił ubezpieczenie na testowane tramwaje.
Nowa linia tramwajowa przyniesie ze sobą zmiany w układzie komunikacyjnym miasta. Miłośnicy komunikacji miejskiej odkryli, że wpłynie to między innymi na trasę autobusowej linii nr 116. Te zmiany są kolejnym krokiem w rozwoju miejskiej infrastruktury transportowej Olsztyna, mającym na celu poprawę mobilności mieszkańców oraz dostępności różnych części miasta.
źródło: Gazeta Wyborcza
Jak długo jeszcze rada Miasta Olsztyna będą podróżować MPK bez biletów gdy seniorzy 65 lat muszą kupować bilety, czy tam pracują osoby ułomne, przecież w wielu miastach seniorzy mają darmowe przejazdy MPK
Dlaczego nie zakupiono tramwajów z Bydgoszczy są bardziej przestrzenne,wygodniejsze .