9 C
Olsztyn
czwartek, 3 października, 2024
reklama

Kobieta straciła 5 tysięcy złotych wskutek oszustwa telefonicznego. Jak nie dać się nabrać?

OlsztynKobieta straciła 5 tysięcy złotych wskutek oszustwa telefonicznego. Jak nie dać się...

Mieszkanka powiatu olsztyńskiego straciła prawie 5 tysięcy złotych po kontakcie telefonicznym z osobą podającą się za pracownika banku. Oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji i wyłudzić pieniądze. Bądźmy ostrożni podczas dokonywania internetowych transakcji, a szczególnie w kontaktach z nieznajomymi. 

reklama

W piątek (06.10.2023 r.) do jednej z mieszkanek powiatu olsztyńskiego zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika placówki bankowej. Poinformował on o próbie wyłudzenia pożyczki z jej konta bankowego. Chwilę później 33-latka odebrała jeszcze kilka połączeń w tej sprawie od rzekomych konsultantów. Kobieta stanowczo zaprzeczyła, aby zleciła realizację takiej transakcji.

Jeden z oszustów, podający się za pracownika banku od pomocy technicznej, poinformował kobietę, że zweryfikuje jej konto oraz anuluje proces pożyczki. Niczego nieświadoma 33-latka postępowała według instrukcji rzekomego pracownika. Na jego polecenie poszkodowana zaciągnęła pożyczkę za pośrednictwem aplikacji bankowej, a następnie zwiększyła limit wypłat z konta za pomocą kodów BLIK. Rozmówca nakłonił również kobietę do wypłacenie gotówki za pomocą kodów BLIK, zapewniając, że jest to jedyny sposób zabezpieczenia środków na koncie.

reklama

Po dokonaniu ostatniej transakcji i otrzymaniu kodów BLIK mężczyzna się rozłączył. Dopiero, gdy kobieta skontaktowała się z infolinią swojego banku, zrozumiała, że padła ofiarą oszustwa. W ten sposób straciła prawie 5 tysięcy złotych. O sprawie natychmiast powiadomiła policję.

Policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności podczas dokonywania internetowych transakcji! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta, kodu autoryzacyjnego SMS oraz nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować policję, korzystając z numeru alarmowego 112.

reklama

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama
0 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Polecane