2 C
Olsztyn
poniedziałek, 25 listopada, 2024
reklama

Kobieta straciła 5 tysięcy złotych wskutek oszustwa telefonicznego. Jak nie dać się nabrać?

OlsztynKobieta straciła 5 tysięcy złotych wskutek oszustwa telefonicznego. Jak nie dać się...

Mieszkanka powiatu olsztyńskiego straciła prawie 5 tysięcy złotych po kontakcie telefonicznym z osobą podającą się za pracownika banku. Oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji i wyłudzić pieniądze. Bądźmy ostrożni podczas dokonywania internetowych transakcji, a szczególnie w kontaktach z nieznajomymi. 

W piątek (06.10.2023 r.) do jednej z mieszkanek powiatu olsztyńskiego zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika placówki bankowej. Poinformował on o próbie wyłudzenia pożyczki z jej konta bankowego. Chwilę później 33-latka odebrała jeszcze kilka połączeń w tej sprawie od rzekomych konsultantów. Kobieta stanowczo zaprzeczyła, aby zleciła realizację takiej transakcji.

Jeden z oszustów, podający się za pracownika banku od pomocy technicznej, poinformował kobietę, że zweryfikuje jej konto oraz anuluje proces pożyczki. Niczego nieświadoma 33-latka postępowała według instrukcji rzekomego pracownika. Na jego polecenie poszkodowana zaciągnęła pożyczkę za pośrednictwem aplikacji bankowej, a następnie zwiększyła limit wypłat z konta za pomocą kodów BLIK. Rozmówca nakłonił również kobietę do wypłacenie gotówki za pomocą kodów BLIK, zapewniając, że jest to jedyny sposób zabezpieczenia środków na koncie.

Po dokonaniu ostatniej transakcji i otrzymaniu kodów BLIK mężczyzna się rozłączył. Dopiero, gdy kobieta skontaktowała się z infolinią swojego banku, zrozumiała, że padła ofiarą oszustwa. W ten sposób straciła prawie 5 tysięcy złotych. O sprawie natychmiast powiadomiła policję.

Policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności podczas dokonywania internetowych transakcji! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta, kodu autoryzacyjnego SMS oraz nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować policję, korzystając z numeru alarmowego 112.

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

0 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Polecane