4.3 C
Olsztyn
poniedziałek, 23 grudnia, 2024
reklama

Ostrzeżenie policji: zwiększa się liczba oszustw metodą na BLIK

IławaOstrzeżenie policji: zwiększa się liczba oszustw metodą na BLIK

Policja ostrzega przed kolejnymi oszustwami, tym razem metodą na BLIK. Przestępcy korzystają z różnych metod i sztuczek, aby zyskać nasze zaufanie, a potem wykorzystać naszą naiwności. Proszą np. o pożyczkę pieniędzy na leki, zawiadamiają o rzekomym ataku hakerów na konto, informują o braku pieniędzy na powrót do domu czy o trudnym stanie finansowym. Oszukują, że ratują nasze oszczędności lub że pożyczone pieniądze zwrócą wieczorem. Policja apeluje – zawsze warto skontaktować się z zaufanym pracownikiem banku lub porozmawiać osobiście ze znajomym, zanim przekażemy na jego prośbę kod BLIK.

Ostatnio ofiarą oszustwa tego rodzaju padła mieszkanka powiatu iławskiego. W czwartek (29.09.2023 r.) zadzwoniła do niej osoba twierdząca, że ktoś włamał się na jej konto bankowe. Oszust poinformował kobietę, że przeprowadza działania, by uchronić jej pieniądze przed kradzieżą. W trakcie rozmowy naciągacz zapytał ofiarę, czy posiada inne konta. Kobieta, nieświadoma zamiarów, podała informacje o banku, w którym posiada dodatkowe konto. Po krótkiej chwili „oddział bezpieczeństwa” kolejnego banku skontaktował się z nią, prosząc o podanie kodu BLIK, aby zabezpieczyć środki na koncie. Cała sytuacja wydawała się dla kobiety wiarygodna, dlatego bez wahania podała kod BLIK. Po zakończeniu rozmowy od pracownika banku dowiedziała się, iż padła ofiarą oszustwa. Kobieta straciła w ten sposób 2 tys. zł.

Jak się chronić? Przede wszystkim kluczowa jest ostrożność. Musimy pilnować swoich haseł dostępu do bankowości internetowej i zmieniać je co kilka miesięcy. Należy pamiętać o wylogowaniu się z aplikacji po zakończeniu jej użytkowania. Nie powinniśmy otwierać maili ani załączników od nieznanych nadawców. Oszuści często podszywają się pod oficjalne strony banków lub popularnych portali – nie wpisujmy naszych danych logowania, jeśli mamy jakiekolwiek wątpliwości. Warto także potwierdzić tożsamość osób, które proszą nas przez internet o wsparcie finansowe i o podanie kodów BLIK. Najprostszym rozwiązaniem jest zadzwonić do osoby i upewnić się, że rzeczywiście, to ona nas o to prosiła. Ochrona telefonu, a zwłaszcza PIN-u do aplikacji mobilnej banku, to obowiązek każdego użytkownika bankowości elektronicznej. Pamiętajmy, że nasze pieniądze są bezpieczne tylko wtedy, kiedy my sami dbamy o ich bezpieczeństwo.

źródło: KPP Iława

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

0 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Polecane