Stacja Olsztyn Główny jest w trakcie modernizacji. Ma być wygodniejsza dla podróżnych i dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Powrócą połączenia do Szczytna, Ełku i Pisza. Koszt inwestycji wynosi 423 miliony złotych netto, projekt został dofinansowany z funduszy unijnych, z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
Poprawa dostępności dworca PKP
Jak poinformowała na swojej stronie internetowej spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., już w niedzielę 24 września powrócą na trasę pociągi w kierunku Ełku, Pisza i Szczytna. Jest to możliwe dzięki zabudowie nowych torów i rozjazdów.
Kolejarze liczą na przyciągnięcie podróżnych.
Dostępne są już unowocześnione perony numer 3 i 4, zakończyły się prace rozbiórkowe i rozpoczęła się budowa peronów numer 1 i 2.
Prowadzące do nich przejście podziemne dzięki windom i ruchomym schodom ma być dostępne dla osób z trudnościami w poruszaniu się. Tunel będzie miał dziesięć segmentów, osiem jest już gotowych. Łatwiejszy dostęp będą mieli również mieszkańcy Zatorza – od strony ulicy Marii Zientary-Malewskiej będzie szersze i wyższe przejście.
Podróżni zyskają komfort obsługi
– Podróżni z województwa warmińsko-mazurskiego zyskają po modernizacji stacji Olsztyn Główny oczekiwany komfort obsługi. Realizowane inwestycje w całym regionie zachęcają do wybierania kolei. To najbardziej ekologiczny środek transportu, coraz bezpieczniejszy i przewidywalny, do którego dostęp dzięki przebudowie stacji i przystanków oraz budowie nowych peronów staje się coraz lepszy – podkreślił sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Andrzej Bittel.
Zabudowa sześciu nowych rozjazdów i ponad 200 metrów toru pozwoliło na ponowne połączenie linii kolejowej numerr 219 z układem torowym stacji.
W niedzielę 24 września zakończy się działanie zastępczej komunikacji autobusowej i do Ełku, Pisza i Szczytna znowu będzie można dojechać pociągiem.
Stacja Olsztyn Główny będzie dostępna dla osób niepełnosprawnych
– Stacja Olsztyn Główny po zakończeniu wszystkich prac stanie się w pełni dostępna dla wszystkich podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wygodniejsze staną się podróże w kierunku Warszawy, Trójmiasta, Ełku, a wkrótce także do Braniewa. Mieszkańców zachęci do wybierania kolei w codziennych podróżach do pracy lub szkoły, a turystów do odwiedzania Warmii i Mazur właśnie tym środkiem transportu – zapowiedział prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Ireneusz Merchel.
Obecnie zrealizowano już budowę ponad 21 kilometrów torów (z przewidywanych 28 kilometrów) oraz 84 ze 116 rozjazdów z urządzeniami sterowania siecią trakcyjną i ruchem kolejowym. Trwa budowa nastawni.
Koszt całej inwestycji wynosi około 423 miliony złotych i udało się uzyskać na nią dofinansowanie ze środków unijnych (Program Operacyjny Polska Wschodnia).
Prace powinny się zakończyć w maju przyszłego roku.
nie
Bilet na pociąg wychodzi drożej niż jazda we dwoje małolitrażowym autem. Prosta odpowiedź.A szkoda