6 C
Olsztyn
niedziela, 28 kwietnia, 2024
reklama

Nie ma biletów. Pasażerowie komunikacji miejskiej jeżdżą “na gapę”

OlsztynNie ma biletów. Pasażerowie komunikacji miejskiej jeżdżą "na gapę"

Olsztyn znajduje się w trudnej sytuacji, z powodu niedostępności papierowych biletów jednorazowych w wielu punktach sprzedaży. Przyczyną tego stanu rzeczy jest kryzys wywołany przez atak hakerski na system ITS. W wyniku tej nieprzewidzianej awarii, od ponad dwóch tygodni nieczynne są automaty biletowe. Konsekwencją tego jest konieczność dokonywania płatności za przejazdy za pomocą aplikacji na telefonie lub zakupu biletu w kiosku.

reklama

Problem polega na tym, że papierowe bilety są praktycznie niedostępne. Jak twierdzą mieszkańcy Olsztyna, biletów nie ma ani w kioskach, ani sklepach. Wielu pasażerów zmuszonych jest do podróżowania bez biletu, zakładając, że to nie oni są odpowiedzialni za awarię systemu biletowego.

Nie będzie darmowej jazdy

Mimo niewątpliwych trudności, jakie niesie za sobą kryzys biletowy, Zarząd Dróg Zieleni i Transportu (ZDZiT) w Olsztynie nie planuje wprowadzić darmowych przejazdów. Ta decyzja może wydawać się zaskakująca, biorąc pod uwagę rozmiar problemu i skutki, jakie niesie za sobą dla mieszkańców miasta.

reklama

ZDZiT jest jednak zdania, że obecna sytuacja nie upoważnia do tak daleko idącej zmiany w funkcjonowaniu publicznego transportu miejskiego. Władze argumentują, że mimo kryzysu związanego z niedostępnością biletów w automatach i wielu punktach sprzedaży, bilety nadal są dostępne.

Alternatywne metody zakupu biletów

Jako alternatywne rozwiązanie, ZDZiT wskazuje na trzy Punkt Obsługi Klienta rozmieszczone w różnych częściach miasta. Niestety dostęp do nich może okazać się niepraktyczny dla niektórych mieszkańców, szczególnie tych, którzy mieszkają daleko od tych punktów lub dla osób o ograniczonej mobilności.

ZDZiT sugeruje również możliwość korzystania z aplikacji mobilnej do zakupu biletów. Ta nowoczesna metoda, choć wygodna i bezpieczna, może jednak nie być dostępna dla wszystkich pasażerów. Osoby starsze lub te, które nie mają dostępu do smartfonów lub stabilnego internetu, mogą spotkać się z trudnościami w korzystaniu z tego rozwiązania.

reklama

Ma być lepiej

Po tym jak sprawą zainteresowały się media rzecznik prasowy ZDZiT, Michał Koronowski, zapewnił, że od jutra sytuacja powinna ulec poprawie. Zapasy papierowych biletów zostaną uzupełnione i powinny trafić do kiosków i sklepów.

źródło: RO

reklama

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama

6 KOMENTARZY

6 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Taka prawda
13 lipca 2023 12:54

ZDZiT powinien to zrekompensować mieszkańcą wprawdzając darmowe przejazdy do momentu naprawienia systemu. Bo nie ma w kioskach ani sklepach biletów ‼️

sdfadf
13 lipca 2023 17:45

Kto stracił stanowisko przez to? który dyrektor?

Polecane
Ogłoszenia