Władze Olsztyna podjęły decyzję o przeprowadzeniu dodatkowych prac remontowych w kontekście powstającej nowej linii tramwajowej. Właśnie został określony zakres prac, które mają rozpocząć się jeszcze w tym roku i koncentrują się na odcinkach ulic przy torowiskach.
Kontrakt na budowę nowej linii tramwajowej
Podpisany w czerwcu 2021 roku kontrakt z firmą Polimex Infrastruktura na budowę nowego odcinka linii tramwajowej w Olsztynie opiewał na sumę 403 milionów złotych. Znaczną część tej kwoty, bo aż 356 milionów złotych, stanowiło zewnętrzne dofinansowanie.
„Białe plamy”
Inwestycja tramwajowa w Olsztynie znajduje się obecnie w końcowej fazie. Otwarty został odcinek al. Piłsudskiego, począwszy od skrzyżowania z ul. Kościuszki do ul. Dworcowej. W niedługim czasie finalizowana będzie również budowa estakady nad ul. Krasickiego i Synów Pułku.
Przypomnijmy, że te dwie ostatnie ulice nie zostały ujęte w projekcie tramwajowym. W celu usunięcia tych „białych plam” zdecydowano o rozszerzeniu zakresu prac.
Harmonogram dodatkowych prac
Prezydent Grzymowicz, podczas spotkania z głównymi wykonawcami projektu, podjął decyzję o uwzględnieniu „białych plam” w planach remontowych. Pierwsze prace skoncentrują się na części ul. Synów Pułku, biegnącej od ul. Pstrowskiego do ul. Krasickiego, a następnie przejdą na jezdnię ul. Krasickiego w kierunku Pieczewa.
Prace na przeciwległych jezdniach dwóch wymienionych ulic rozpoczną się w przyszłym roku, a szacowany czas ich zakończenia to czerwiec 2024 roku. Łączny koszt tych dodatkowych inwestycji szacowany jest na około 10 milionów złotych. Do sfinansowania prac użyte zostaną środki własne miasta oraz zewnętrzne subwencje.
Inwestycja tramwajowa jako katalizator remontów
Władze Olsztyna wykorzystały pierwszą inwestycję tramwajową jako okazję do przeprowadzenia szerszych prac remontowych. Przy tej okazji cała al. Sikorskiego przeszła gruntowną odnowę. Teraz podobne działania mają zostać podjęte na ulicach Krasickiego i Synów Pułku. To pokazuje, że rozbudowa infrastruktury tramwajowej stanowi nie tylko okazję do poprawy transportu publicznego, ale również przyczynia się do ogólnego ulepszania infrastruktury miejskiej.
źródło: Gazeta Wyborcza
Ewidentnie pierniczy farmazon bo wie że nie ma opcji po raz kolejny ukończenia swoich inwestycji w terminie stąd farmazon o białych plamach na doszczętnie rozkopanych ulicach
Kręcą lody na przetargach aż huczy. A ulice w centrum zwężają. To ma być rozbudowa? Nie da się jeździć, korki o jedenastej to norma. Tak to jest, kiedy przy paśniku czerwona mafia.